مرور و عبور

مرور و عبور

به سوی دمشق به روایت حمید سمندریان
تدوین تئاتر تلویزیونی «به‌سوی دمشق» در مراحل پایانی است. این تله‌تئاتر در 9قسمت توسط حمید سمندریان کارگردانی شده است. به سوی دمشق زندگی فردی را به تصویر می‌کشد که در پی یافتن پاسخ‌هایی برای پرسش‌های خود است به همین دلیل سفری را آغاز می‌کند و پس از حضور در جاهای مختلف مانند کوهستان، کلیسا و صومعه و رودررو شدن با آدم‌های گوناگون عاقبت به رستگاری می‌رسد. (صفحه3)

وزیردفاع آمریکا: طالبان را بکشید
الیور آگوست، خبرنگار مجله تایمز در مزارشریف گفت: جانی اسپان و یکی دیگر از ماموران سازمان‌سیا با خشونت‌های خود در جریان بازجویی‌ها، عامل‌اصلی شورش مزارشریف بوده‌اند. چند روز پیش سیا رسما تایید کرد که یکی از افسران این سازمان به‌نام جانی اسپان در جریان شورش اسرای طالبان در قلعه‌جنگی واقع در حوالی مزارشریف به قتل رسیده در حالی که سیا و سایر دستگاه‌های دولتی در آمریکا از افسر یادشده به‌عنوان قهرمان‌جنگی یادکرده و همواره او را تحسین می‌کنند شاهدان عینی تصویری کاملا متفاوت و بسیار خشن از او ارائه می‌دهند. دانلد رامسفلد، وزیردفاع آمریکا فرمان‌داده که نیروهای طالبان که زنده به‌دست آمریکایی‌ها می‌افتند باید کشته شوند. همچنین کالین پاول، وزیرخارجه آمریکا در یک مصاحبه مطبوعاتی در آنکارا اعلام کرد: آمریکا قصد ندارد پس از پایان جنگ در افغانستان به هیچ کشوری به‌خصوص عراق حمله کند.(صفحات یک و دو)


نظر وزیرراه درباره آزادراه شمال
مهندس خرم، وزیرراه گفت: آزادراه تهران‌-شمال از ابتدا یک طرح غیرواقعی بود و نباید احساس می‌کرد که سرمایه‌گذاری انجام‌شده قابل برگشت است اما مجموعه عوامل باعث‌شده ساخت این آزادراه پیشرفت نکند. درباره محیط‌زیست باید مطالعات و هماهنگی‌های لازم صورت می‌گرفت و بعد طرح شروع می‌شد زیرا حفظ محیط‌زیست قطعی و واجب است. در شورای‌عالی محیط‌زیست نیز تصمیم گرفته شد پیمانکاران جاده‌سبز تحویل دهند.(صفحه4)



آکسفورد؛ قرآن صفارزاده را منتشر می‌کند
انتشارات آکسفورد قرآن با ترجمه طاهره صفارزاده به زبان انگلیسی را منتشر می‌کند. محمدتقی حق‌بین، عضو ستاد اجرایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم با اعلام این مطلب به خبرنگار جام‌جم گفت: قرآنی که از سوی خانم صفارزاده به فارسی ترجمه‌شده در کمتر از دو ماه به چاپ‌دوم رسیده و اکنون مراحل پایانی برای انتشار چاپ‌سوم را سپری می‌کند.(صفحه‌16)