40 میلیون دلار برایمان درآمد داشت

كفاشیان جواب منتقدان كی‌روش را داد؛

40 میلیون دلار برایمان درآمد داشت

هنوز عده‌ای از منتقدان كارلوس كی‌روش می‌گویند او پول زیادی گرفت و چرا باید فدراسیون چنین رقمی برایش هزینه می‌كرد؟ علی كفاشیان، رئیس سابق و نایب رئیس فعلی فدراسیون فوتبال سرانجام تصمیم گرفت پاسخ این انتقادها را بدهد. او در این باره می‌گوید: «به نظرم فوتبال یك ریال بودجه دولتی نمی‌خواهد چه در زمان من وچه زمان مدیریت آقای تاج، فوتبال از عملكرد كی‌روش 40 میلیون دلار درآمد داشته است كه ما از این درآمد 15 الی 16 میلیاردش را به خود این بازیكنان و بچه‌ها داده‌ایم و دلیل این انتقادها را نمی‌دانم چیست.» بحث كفاشیان احتمالا پست تندی است كه بهداد سلیمی برای فوتبالیست‌ها منتشر كرد. 
نایب رئیس فدراسیون ادامه می‌دهد: «مگر این پول را به جیب ما داده‌اند؟ آقای كی‌روش از عملكرد خودش برای این فوتبال درآمدزایی كرده است. من این مسائل را با ریز و سند به شما می‌گویم. پول‌هایی كه از فیفا، AFC  و تبلیغات كسب كرده‌ایم نشان می‌دهد این فوتبال به یك ریال بودجه دولتی نیاز ندارد. من در این مدیریت فوتبال دیگر نخواهم آمد و نمی‌آیم ولی باید حقیقت را بگویم. اگر هم درآمدی در این فوتبال كسب شده نوش جان فوتبالی‌ها. همین جام ملت‌ها درآمد AFC بالاتر از دوره قبل رفته بود. 4 سال قبل كه من خودم حضور داشتم پاداش و درآمد AFC كمتر از این دوره بود. اما این دوره شرایط خیلی بهتر شده بود. حتی در جلسه هیأت رئیسه AFC این مورد مطرح شد. پس كسی فكر نكند از جیب مردم برای فوتبال هزینه شده است. این فوتبال درآمد خودش را درآورده است. زمانی كه تیم ملی به ژاپن باخت خیلی از مسؤولان كشورهای دیگر به من دلداری می‌دادند و البته یك عده هم از هواداران كه در سكوها بودند عصبانیت‌شان را سر من خالی كردند اما من معتقدم آنها هوادار هستند و تعصب دارند و وقتی ما خوبی فوتبال را می‌بینیم باید بدی‌هایش را هم ببینیم و قرعه به ما خورده بود كه این عصبانیت‌ها را ببینیم. آقایان و قهرمانان عزیز، فوتبال ورزشی است كه خرج خودش را درمی‌آورد و یك ریال به بودجه دولتی نیاز ندارد.»
كفاشیان درباره گلایه‌های كی‌روش از وزارت ورزش هم توضیح می‌دهد: «كی‌روش همیشه گلایه می‌كرد دلیلش هم این بود كه می‌گفت با این‌كه مردم این همه به فوتبال علاقه دارند چرا مسؤولان حق مطلب را در قبال این مردم ارائه نمی‌كنند و امكانات خوب نمی‌دهند تا به علاقه مردم احترام گذاشته شود. ما قول‌هایی به كی‌روش می‌دادیم كه آنها با تاخیر عملی می‌شد و او هم از این بدقولی‌ها به هم می‌ریخت و ناراحت می‌شد.»