جشنواره جام‌جم می‌تواند الگوساز باشد

جشنواره جام‌جم می‌تواند الگوساز باشد

به گزارش جام‌جم؛ محمد كارت برگزیده بهترین كارگردانی برای «آوانتاژ» در چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی جام‌جم در خصوص لزوم وجود جشنواره‌ای مثل جام‌جم برای فضای تلویزیون ما گفت: به نظرم جشنواره جام‌جم می‌تواند با سنجش و ارزیابی آثار مختلفی كه در تلویزیون تولید شده و معرفی آنها در پیشرفت و روند فیلمسازی در تلویزیون چه مستند، چه انیمیشن، سینمایی یا داستانی تأثیرگذار باشد. در اینجا وقتی به فیلم‌هایی كه از عیار بالاتری برخوردارند اهمیت داده شده و به‌واسطه این جشنواره به مخاطب هم معرفی می‌شوند، اتفاقاتی خوبی رخ می‌دهد؛ در واقع هم فیلمساز برای ادامه كارش انگیزه می‌گیرد و هم در جهت اعتلای كیفیت آثار ساخته شده برای تلویزیون قدمی برداشته می‌شود.
كارگردان «بختك» با ارائه پیشنهادی برای بهتر شدن جشنواره جام‌جم بیان كرد: به طور كلی وقتی جشنواره در هر بخش جوایزی را اعطا می‌كند، می‌تواند به وسیله آن الگوسازی را برای كسانی كه می‌خواهند با تلویزیون كار كنند ایجاد نماید؛ اتفاقی كه در ابعاد مختلف تولیدات تلویزیون - از فیلم و سریال گرفته تا مستند و مسابقه - قابل انجام است. این اتفاق در صورتی ممكن است كه جشنواره اعتبار و تأثیرگذاری لازم برای چنین جریانی را به‌واسطه نگاهی كه در آن لحاظ می‌شود 
داشته باشد.
كارت ادامه داد: جشنواره جام‌جم در هر دوره در اصل اهمیت و اعتباری كه به فیلم‌ها و كارهای مختلف می‌دهد، می‌تواند آن قدر با تأمل، قضاوت منصفانه و دقیق همراه باشد كه براساس جوایز اعطا شده در هر بخش برای سال آینده الگو و جریان‌سازی اتفاق بیفتد.
كارت خاطرنشان كرد: امیدوارم جشنواره جام‌جم تنها به عنوان یك رویداد كاری برای مدیرانش دیده نشود كه تا جریان‌سازی‌ای كه از آن سخن گفتم به لحاظ سیاستگذاری‌های جشنواره با هدف رشد و اعتلای آن صورت بگیرد.