همه به دنبال قهرمانی سوم هستیم

کریم باقری از اهداف پرسپولیس می گوید:

همه به دنبال قهرمانی سوم هستیم

كریم باقری یكی از اركان موفقیــــــت پرســــــــــپولیــــس در سال‌های اخیر است. او نفس به نفس بازیكنان تمرینات را دنبال می‌كند و قبل هر بازی، مثل یك كاپیتان واقعی، پرسپولیسی‌ها را جمع كرده و در جمع‌شان به صحبت‌های انگیزه‌ساز می‌پردازد. كریم به بهترین شكل ممكن، اتحاد را بین بازیكنان و كادرفنی بالا برده و نسبت به تمام مدعیان مربیگری در پرسپولیس بی‌حاشیه‌تر و بدون سر و صداست. به همین علت برانكو، بازیكنان و هواداران ترجیح می‌دهند باقری در تیم بماند و كارش را دنبال كند. 
او درخصوص شرایط پرسپولیس به جام‌جم گفت: «در یكسال گذشته به خاطر كمبود بازیكن و شرایطی كه وجود داشت، به‌شدت اذیت شدیم. مسابقات فشرده از یك سو و همچنین شرایط تیم‌مان از طرف دیگر، همه را آزار داد ولی خدا را شكر همه چیز تمام شده و با موفقیت از شرایط بحرانی و روزهای دشواری كه داشتیم، عبور كردیم. حالا با اضافه شدن بعضی بازیكنان جدید می‌توانیم وضعیت بهتری برای خودمان بسازیم و برای قهرمانی تلاش كنیم.» 
باقری ادامه داد: «تیمی مثل پرسپولیس همیشه باید آماده كسب برد و ماندن در كورس قهرمانی باشد. این وضعیت، كار همه را سخت می‌كند به خصوص در این فصل كه حریفان قدرتمندی هم داریم ولی ما باید برای شاد كردن دل هواداران، هر كاری كه لازم است را انجام بدهیم و رو به جلو حركت كنیم. الان سپاهان، پدیده و پرسپولیس در كورس هستند؛ فقط یك اشتباه و از دست دادن یك امتیاز می‌تواند شرایط را تغییر بدهد. البته تراكتورسازی و استقلال هم مدعی قهرمانی هستند و باید منتظر آنها هم باشیم.» كریم درخصوص ایجاد تغییر در مدل بازی پرسپولیس افزود: «فعلا كه اتفاق خاصی رخ نداده، ما فقط یك بازی انجام دادیم كه در آن، چون احتیاج به برد داشتیم، باید تهاجمی كار را دنبال می‌كردیم. خدا را شكر به هدف‌مان هم رسیدیم و با یك تعویض به موقع و استفاده از تاكتیك‌هایی كه به بازیكنان دیكته شده بود، بازی را بردیم. البته اضافه شدن بازیكنان جدید می‌تواند شرایط‌مان را عوض كند. مثلا شاید بودیمیر یا سروش رفیعی و مهدی شیری تا حدودی كارمان را تغییر بدهند ولی با همان قدرت گذشته به لیگ برمی گردیم و دنبال قهرمانی هستیم.» 
او گفت: «می‌دانم كه در ماه‌های آینده بازی‌های پشت سر هم و سختی در انتظارمان است ولی امیدواریم مورد حمایت بیشتر از سوی هواداران قرار بگیریم و باز هم جشن قهرمانی برگزار كنیم. هدف‌های‌مان مشخص است و می‌خواهیم به همه آنها برسیم. البته این را هم بگویم كه نباید برای قهرمانی، هیچ فشاری روی پرسپولیس باشد ولی مطمئنا همه بازیكنان می‌خواهند قهرمانی سوم را به‌دست بیاورند.» 
از باقری در مورد عملكرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نیز سوالی پرسیدیم كه گفت: «متاسفانه به‌خاطر اشتباهاتی كه داشتیم، حذف شدیم و حالا هم صحبت كردن در مورد گذشته بیهوده است. امیدوارم برنامه‌ریزی درستی برای آینده داشته باشیم تا دیگر هیچ‌وقت به این شكل غافلگیر نشویم. فرصت خوبی را از دست دادیم، ولی نباید ناامید باشیم و از همین امروز برای موفقیت‌های بعدی برنامه‌ریزی كنیم.»