سرمربی پیكان: اشتباهات داوری زیبنده لیگ والیبال نیست

سرمربی پیكان: اشتباهات داوری زیبنده لیگ والیبال نیست

پس از این‌كه پیكانی‌ها در هفته بیست و دوم لیگ برتر مقابل نماینده آمل شكست خوردند محمد تركاشوند لب به انتقاد باز كرد. انتقادهایی كه بدون شك حرف خیلی از مربیان و تیم‌های دیگر لیگ برتری هم هست.او در ابتدا گفت: «در كل بازی خوبی بود اما نكات حاشیه‌ای هم زیاد بود.بازی می‌توانست زیباتر باشد اما اتفاقاتی افتاد كه دور از انتظار است.»
به گزارش جام‌جم ، تركاشوند این را گفت و ادامه داد: «بحث من درباره داوری است.من با همكاران شما هم كه حرف زدم گفتم. داوری نتوانست كنترل و مدیریت خوبی بر روی بازی داشته باشد. اگر داور بازی كنترل بهتری داشت شاید نتیجه بازی جور دیگر رقم می‌خورد. به هر حال به تیم كاله تبریك می‌گویم ولی تیم ما مستحق باخت نبود.»
از او سوال كردیم كه از كدام حواشی حرف می‌زنید كه او این واكنش را نشان داد: «متاسفانه مشكلات داوری وجود دارد به خصوص در شهرستان‌ها و داوران خط اذیت می‌كنند. به هر حال هرچه بیشتر به مرحله پلی آف نزدیك می‌شویم یك مقدار حساسیت بیش تر می‌شود، داوران می‌خواهند تیمشان به مراحل بعدی صعود كنند و متاسفانه به سمت تیم‌های خودشان غش می‌كنند. داوران بالا باید نقش خود را در این مواقع ایفا كنند و با مدیریت خود بازی را در دست بگیرند و در مواقعی كه اشتباه داوران خط رخ می‌دهد ورود كنند. 
چند مورد در شهرستان‌ها داشتیم كه داور بالا رای داور خط را برگردانده است و همین باعث شده تا داور خط دیگر اشتباه نكند.»
سرمربی پیكان با بیان این‌كه امیدوار است از این پس شاهد خطاهای كمتری در لیگ باشد، ادامه داد: «امیدوارم شاهد خطاهای كم تری از سوی داوران خط باشیم چرا كه این رویه از نظر روحی و روانی در بازیكنان تاثیرگذار است و كیفیت بازی را كاهش می‌دهد. این اتفاقات زیبنده والیبال نیست، والیبال رشته‌ای دانشگاهی است، گذشت در این رشته وجود داشته و خواهد داشت. امید داریم تیم‌ها در رویارویی با هم در یك دیدار برابر خود را محك بزنند و هر تیمی مستحق است پیروز شود. ناداوری كردن ناجوانمردانه است و قشنگ نیست كه تیمی را با ناداوری زمین بزنند.»
تركاشوند در پایان درباره بازی این هفته پیكان مقابل شهرداری ورامین گفت: «ورامین تیم خوبی است، بازی‌های خوبی ارائه داده است، توان بالایی دارد و از حمایت تماشاگرانش برخوردار است.
 تیم ما نیز با برنامه و سیستم كار می‌كند، نقطه ضعف حریف را شناسایی خواهیم كرد. امیدوارم بازی جذاب و زیبایی شود و تماشاگران از تماشای آن لذت ببرند. هر دو تیم برای كسب پیروزی به زمین خواهند آمد و هر تیمی تلاش بیشتری كند مزد زحماتش را خواهد گرفت.»