روزبه چشمی:  آینده سخت‌تر خواهد‌بود

روزبه چشمی: آینده سخت‌تر خواهد‌بود

روزبه چشمی، هافبك دفاعی تیم ملی هر چند در جام ملت‌ها شانس زیادی برای بازی كردن به دست نیاورد، ولی ناراضی نیست. یكی از خوبی‌های تیم ملی این بود كه همه یكدل و متحد بودند و انگار فرقی نداشت چه كسی در زمین مسابقه باشد و برای ایران بازی كند.
روزبه هم به همین خاطر به جام‌جم می‌گوید: «واقعا همین‌طور بود. خود من در این جام زیاد فرصت بازی نیافتم، ولی هر زمانی كه به بازی رفتم تلاشم این بود تا بتوانم بهترین عملكرد را برای ایران داشته باشم و مثمرثمر باشم. البته نه تنها من كه هدف همه بازیكنان این بود كه بهترین بازی را برای ایران انجام دهند.» البته در نهایت كسی از ملی پوشان تعریف نكرد و روزبه هم دلیل آن را این‌طور بیان می‌كند: «به هر حال وقتی یك تیم می‌بازد این شرایط هست. اگر شما بهترین بازی‌ها را كنید، ولی آخرین بازی را ببازید هم كسی از شما تعریف نمی‌كند. این در ذات فوتبال است و همه از تیمی تعریف می‌كنند كه قهرمان شده است.»
روزبه درباره جدایی كارلوس كی‌روش از تیم ملی هم چنین نظر می‌دهد: «او نیازی به تعریف من ندارد. عملكرد كی‌روش در فوتبال ایران كاملا مشخص بود. او واقعا هشت سال برای فوتبال ایران زحمت كشید و نیازی به گفتن نیست. با كی‌روش تیم ملی قدرت گرفت. سبك بازی ایران هم مشخص بود. او یك سبك برای فوتبال ما به وجود آورد. امیدوار بودیم او بماند، ولی با رفتن كی‌روش خیلی زود متوجه می‌شویم كه چه ضرری خواهیم كرد. به نظرم باید به خاطر خدماتی كه این مربی به فوتبال ما داشت از او تشكر كنیم.»
روزبه در پایان درباره وضعیت تیم ملی و این‌كه باید برای آینده چكار كند، می‌گوید: «الان دقیقا همان زمانی است كه باید برنامه‌ریزی كنیم. هر تیمی كه در جام ملت‌ها شكست خورد برای آینده برنامه‌ریزی كرده است. این جام هم به ما نشان داد تیم‌ها قوی‌تر شده‌اند و در آینده بازی‌ها در آسیا سخت‌تر خواهد بود. نباید بیكار بنشینیم. باید برنامه‌ریزی و كار كنیم تا بتوانیم ان‌شاءا... در آینده نتایج خوبی به دست بیاوریم. شك نكنید مقدماتی جام جهانی قطر بسیار سخت خواهد بود.»