سلام گرم به آینده

مروری بر موزیك‌ویدئوی «سلام به آینده» كه این روزها در فضای مجازی بازخورد فراوانی داشته است

سلام گرم به آینده

ادامه از صفحه 5
نمای داخلی - فرودگاه مهرآباد
هركس سرش به كار خودش گرم است. یكی دارد ساعت پروازش را چك می‌كند، دیگری قبل از این‌كه وارد هواپیما شود، مشغول پاسخ دادن به پیام‌هایش است و یكی در فكر است كه وسایلش را جا نگذاشته باشد تا بتواند سفری بی‌دردسر داشته باشد. برخی ساعات قبل از سفر را با چای و قهوه برای خود آرام می‌كنند و عده‌ای نیز سرك می‌كشند و منتظرند مسافرشان در آن پشت‌ها نمایان شود تا نفس راحتی بكشند.
در این حیث و بیث یك جوان موفرفری از راه می‌رسد و سازش را كه ظاهرا اسمش «كاخُن» است جلوی پله‌های فرودگاه می‌گذارد و ضرب می‌گیرد. چرت همه پاره شده و متوجه این جوان شده‌اند. «مگه می‌شه؟»؛ شاید این اولین پرسشی است كه در ذهن حاضران شكل گرفته باشد. حراست فرودگاه كجاست، اما همه چیز آنقدر زود رقم خورده كه مجالی برای این افكار باقی نمی‌گذارد. همه غافلگیر شده‌اند و گیج از اولین ضرباتی كه بر ذهن و روانشان وارد آمده است. حتی كارمندان فرودگاه هم متحیر از اتفاقی كه در حال روی دادن است، موبایل‌ها را روی دست گرفته و از اتفاقاتی كه در حال افتادن است فیلم می‌گیرند تا بتوانند لایك بگیرند و دنبال کننده 
جمع كنند.
هنوز زمان زیادی نگذشته كه یك نفر چمدانش را كنار می‌گذارد و وارد حلقه جمعیت می‌شود و همراه با نوازنده‌هایی كه از گوشه و كنار پیدایشان شده، شعری را می‌خواند و تعجب و شگفتی مسافران را بیش از قبل می‌كند.
دوربین روی دست - پشت صحنه
كلیپی چند دقیقه‌ای كه این روزها دست به دست شده و كاربران فضای مجازی را شگفت زده كرده است. «سلام به آینده» عنوان اثری است كه اول در رسانه‌های آن‌سوی آب منتشر شد و واكنش‌های بسیاری داشت. اثری كه نشان می‌دهد چند جوان در فرودگاه مهرآباد موسیقی می‌زنند و می‌خوانند و مردم نیز با آنها همراهی می‌كنند. كف می‌زنند و شادند. حتی از دل جمعیت برخی وارد حلقه می‌شوند و همخوانی می‌كنند. اتفاقی كه به سرعت دست به دست شد و حالا در روزهای
 دهه فجر معلوم شده كه حركت برنامه‌ریزی شده بود، اما در قالب یك اتفاق غافلگیركننده تولید شده تا واكنش‌ها را نیز ثبت و ضبط كند.
این ویدئوی چند دقیقه‌ای كاری به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی است كه آینده را نشان مخاطب می‌دهد و این‌كه همه زیر یك پرچم برای این آینده تلاش می‌كنند؛ تلاشی كه با حضور جوانان با هر سلیقه‌ای رخ می‌دهد. جوانانی كه در این كلیپ اثر را خلق می‌كنند هركدام نماد یك نگاه و یك طیف هستند، البته نباید فراموش كرد كه افراد مسن هم   نقش حمایتی در این كار دارند. در مجموع تركیبی كه در این ویدئو شاهد آن هستیم تركیبی است كوچك از جامعه كه صحنه‌گردان اصلی آن جوانان هستند و باتجربه‌ها در كنار میدان حواسشان به جوانان است. در واقع این تصویر ایده‌آلی است كه در سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان تصور كرد و مطلوب یك كشور انقلابی است. تصویری كه در آن جوانان مسؤولیت دارند و ریش‌سفیدها مسیر را نشان می‌دهند.
فلاش بك - ایستاده‌ایم
اگر مخاطب كارهایی از این دست باشید، «سلام به آینده» شما را یاد یكی از كلیپ‌های موفق سال‌های اخیر می‌اندازد. جوانانی از گرد راه می‌رسند و شروع می‌كنند وسایل را از پشت خودرو خالی كردن، یك نفر هم شروع می‌كند از پله‌ها بالا رفتن و بقیه مشغول چیدن وسایل می‌شوند. پلیس سر می‌رسد و وقتی می‌خواهد تذكر بدهد یك نفر از همان جوانان برگه‌ای به او نشان می‌دهد و مشكل حل می‌شود. جوانی كه پله‌ها را بالا می‌رفت به نوك برج رسیده و شروع می‌كند به خواندن. اینها تصاویری از كلیپ «ایستاده‌ایم 1» بود. ویدئویی كه با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد و بارها از تلویزیون پخش و با استقبال روبه‌رو شد كه سازندگان آن به فكر تهیه نسخه «دو» آن افتادند. هرچند نسخه دوم به قوت اولی نبود و حواشی بسیاری برای آن درست شد. با این حال «ایستاده‌ایم1» مورد توجه قرار گرفت و در خاطره‌ها ماندگار شد در حالی كه قُل دومش چنین بختی نداشت و زود هم فراموش شد.
حالا كلیپ «سلام به آینده» هم چیزی در حد و اندازه كلیپ «ایستاده‌ایم 1» است. همه‌چیز دارد، هم موسیقی خوب دارد و هم خلاقانه ساخته شده است. حتی به نیاز نسل چهارم انقلاب كه نشاط است ، در تولید آن توجه شده و حركات در آن فكر شده است. این كلیپ حاوی این پیام است كه در دهه پنجم انقلاب باید تمام سلایق را دید و در كنار آنها برای پیشرفت كشور تلاش كرد.