نمای آخر - راست بگوییم

نمای آخر - راست بگوییم

ترانه این كلیپ را سیدجواد پرئی ساخته است. نامی كه در روزهایی كه عزای سیدالشهدا در كشور ما داغ بود بر سر زبان‌ها افتاد. نوحه‌ای كه تبدیل شد به نوحه محبوب بسیاری از جوانان و آن را در صفحات مجازی‌شان باز نشر می‌دادند و در خودرو و تلفن همراه گوش می‌كردند. «من عوض شدم ولی تو حسین بچگیمی» نوحه‌ای بود كه این شاعر و مداح اهل بیت(ع) سروده بود و خوانده شدن آن در ایام عزاداری سبب شد به یكی از نوحه‌های محبوب سال‌های اخیر تبدیل شود. حالا او ترانه‌سرا و ملودی‌ساز كلیپ «سلام به آینده» است و باز هم كاری كرده كارستان!
به این بهانه با او گپ زدیم و درباره این ترانه گفتیم و نكات او را شنیدیم، كه در ادامه می‌خوانید:
پیشنهادی از سوی مركز موسیقی و ترانه بسیج شد تا در این اوضاع امید تزریق كند و در جشن تولد «دكتر سلام» اكران شود.
من برای آنكه هم ملودی و شعر را انجام دهم شرط کردم كه راست بگوییم. این پیش‌شرط من بود و برایم مهم بود كه غلو نكنیم. طوری الان درباره انقلاب حرف زده می‌شود كه انگار یك جریانی از خارج این انقلاب را رقم زده و رفته و ما امروز از این اتفاق ناراضی هستیم، در حالی كه این انقلاب و مردم با هم هستند.
در این كار سعی كردم ضمن توجه به مشكلات نشان دهیم 40 سال زمان زیادی نیست و حكومت شاهنشاهی هم 2500سال عقبه داشته است. دوم این‌كه این ادعا را نمی‌کنیم که دیگر كاری نمی‌شود كرد و اگر اتفاقی قرار بود روی دهد در همین 40 سال شده بود زیرا هنوز نسل سومی‌ها وارد میدان نشده‌اند. هنوز امید هست. تلقین این‌كه دیگر كاری نمی‌شود كرد غلط است.
در تمام كار سعی كردم كار سفارشی و گل درشت به نظر نیاید و خواستم مثل مردم ببینم و برای مردم كار كنم. جانبداری كوركورانه و بدون اصل و اساس نمی‌كنم و رویكردمان هم امیدبخشی است.
امیرالمومنین(ع) فرموده‌اند بزرگ‌ترین بلا ناامیدی است. ما حق نداریم نسبت به آینده ناامید باشیم. این كار یك كار كاملا اهل‌بیتی(ع) است. چون جان و درونمایه این اثر كلام اهل بیت(ع) است.
ما خواستیم راست بگوییم و بخشی از استقبال از این فیلم به خاطر همین راست گفتن بود.
در حقانیت این نظام شكی نیست، ولی در شرایطی كه مدیران بی‌كفایت و انقلابی‌نماها زمام امور دست شان است و خیلی چیزها را از مردم گرفته‌اند و سفره مردم را تنگ كرده‌اند لااقل نباید امید را از مردم گرفت.
وجه تمایز این كار با دیگر كارها این است كه با زبان خود مردم با آنها حرف زدیم. الان وقتی با محصولات مرتبط با انقلاب روبه‌رو می‌شویم شاهد مضامین و موضوعات كلیشه‌ای كه اغلب از سوی مدیران دیكته شده هستیم. ولی در این كار به من و حسین حقیقی اعتماد شد. هیچ اتفاق بدی قرار نیست بیفتد. 
فرموده‌اند با مردم، قدر عقل آنها سخن بگویید و بچه‌هایشان را برای زمان خودشان تربیت كنیم و ما این كار را كرده‌ایم و پسند جامعه و مخاطب را در نظر گرفته‌ایم.