83 هزار نفر از ایثارگران و فرزندانشان بیكار هستند

83 هزار نفر از ایثارگران و فرزندانشان بیكار هستند

 مدیركل اشتغال و كارآفرینی بنیاد شهید و 
امور ایثارگران گفت:  83 هزار نفر از فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران و جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان بیكار هستند كه تلاش بنیاد شهید ایجاد فرصت‌های شغلی برای این افراد است.
 به گزارش ایرنا، سردار حسن‌زاده افزود: این افراد در سامانه جمع‌آوری و ثبت اطلاعات ایثارگران (سجایا) ثبت‌نام كرده‌اند كه به صورت مرتب این سامانه بازنگری می‌شود. البته برای این‌كه تناقضی در این زمینه ایجاد نشود، هر سال آمار جدید تعداد افراد بیكار این قشر از جامعه را اعلام می‌كنیم.
وی عنوان كرد: تمام كسانی كه از سیستم خارج می‌شوند و برای خودشان شغل ایجاد می‌كنند، از این سامانه خارج و ورودی‌های جدید شامل فارغ‌التحصیلان دانشگاه از میان خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران به این آمار افزوده می‌شود.
حسن‌زاده ادامه داد: تا ابتدای سال 1397 تعداد كل افراد بیكار در جامعه هدف ایثارگران و شهدا رقم 60 هزار نفر اعلام شده بود و تلاش‌هایی صورت گرفت كه همین رقم باقی بماند، اما آمار متغیر است و ابتدای سال 98 نیز به طور یقین آمار جدید بیكاران در این جامعه هدف اعلام خواهد شد.
وی درباره دلیل این‌كه چرا تعداد متغیر است، به ثمر نشستن فرزندان شهدا و جانبازان در این سال‌ها و فارغ‌التحصیلی آنها در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را دلیل اصلی دانست و بیان كرد: ده هزار و 400 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد در اولویت بنیاد شهید قرار دارند كه باید وضعیت اشتغال و استخدام آنها ساماندهی شود.