2 سریال با فرمت جدید ساخته می‌شوند

2 سریال با فرمت جدید ساخته می‌شوند


به گزارش روابط عمومی سیمافیلم، حسین كوبچی، پشتیبان تولید نمایشی سیما فیلم در ارتباط با فرمت جدید سریال‌های الف ویژه این سازمان گفت: با توجه به سیاستگذاری‌های جدید مدیران سازمان صداوسیما از این پس مقررشده تا فرمت سریال‌های «الف ویژه» این سازمان به
 k8 تغییر كند.
او ادامه داد: تاكنون سریال‌های تولیدشده در سیمافیلم تنها در فرمتhd تولید می‌شدند اما از این پس سریال‌های الف فاخر این سازمان در فرمت k4  و سریال‌های الف ویژه این سازمان در فرمت k8 تولید می‌شوند.
كوبچی در ادامه گفت: كیفیت تصویر k8، هشت برابر بالاتر از كیفیت تصویر موجودی است كه سریال‌های تلویزیونی پخش می‌شوند. تا به امروز در دیگر كشورهای دنیا كمتر از تعداد انگشتان یك دست سریال در این كیفیت تولید شده است و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از پیشروهای سریال‌سازی در این كیفیت در دنیاست.
پشتیبان تولید نمایشی سیمافیلم تأكید كرد: صداوسیمای ایران همیشه در آسیا پیشرو بوده و این‌بار نیز باوجود شرایط سیاسی خاصی كه بر كشور ما حاكم شده و تحریم‌های متنوعی كه به‌ناحق اعمال‌شده بازهم به افق‌های دور نگاه می‌كند و با وجود محدودیت‌هایی كه این صنعت در دنیا دارد محاسباتی انجام داد تا سریالسازی در ایران مجهز به این تجهیزات شود.
او در ادامه بیان كرد: چهار سال و نیم زمان تا ضبط و آماده‌سازی برای پخش دو سریال الف‌ویژه سیمافیلم داریم كه در این بازه زمانی تلویزیون خانگی تغییرات زیادی می‌كند و قابلیت پوشش و پخش این كیفیت تصویر را پیدا می‌كند، البته در شرایط فعلی نیز فرمت k8 از تلویزیون قابل پخش با كیفیت پایین‌تر است. كوبچی با بیان این‌كه در كشورهای پیشرفته دنیا فیلم‌های فاخر باكیفیت بالا ضبط می‌شوند تا به فروش در بازارهای جهانی برسند ادامه داد: با بالا بردن كیفیت ضبط آثار فاخر تلویزیونی، به فروش بین‌المللی آنها فكر می‌كنیم كه قابلیت پخش با كیفیت خوب در همه كشورهای دنیا را داشته باشد.
او افزود: تا زمان پخش سریال‌های الف ویژه، بستر اینترنت برای پخش این فرمت آماده شده و تغییرات بنیادینی در ارسال محتوا با افزایش پهنای باند در پخش‌كننده‌ها به مخاطب ایجاد می‌شود.
لازم به ذكر است دو سریال «موسی(ع)» جمال شورجه و «سلمان فارسی» داوود میرباقری از جمله سریال‌های الف ویژه سازمان سیمافیلم هستند كه با این سیاستگذاری جدید در فرمت k8 برای پخش تولید می‌شوند.