گرفتاری‌های مردم را مستند كنید

گرفتاری‌های مردم را مستند كنید


رئیس موسسه هنری-رسانه‌ای اوج در آستانه پخش مستند «دریابست» از تلویزیون گفت: «دریابست» توانست قدرت حقیقی رسانه را تجلی بخشد و به تمام مستندسازان كشور و هنرمندان متعهد كشور اعلام می‌كنم كه در هر نقطه از كشور، هر گرفتاری مردم را از جنس دریابست تولید كنند سازمان اوج تمام‌قد از آنان حمایت می‌كند.
به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از مستند سینمایی دریابست شامگاه شنبه (۲۷ بهمن) با حضور عادل پیغامی استاد دانشگاه، احسان محمد‌حسنی مسؤول سازمان هنری -رسانه‌ای اوج، سردار تنگسری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و محمود شهبازی كارگردان مستند دریابست در شهر بندرعباس برگزار شد.
احسان محمدحسنی در این مراسم عنوان كرد: این همایش جرقه‌ای برای رخداد اتفاقات بزرگ‌تر در آینده خواهد بود. او قدرت رسانه را به شمشیری دو لبه تعبیر كرد و افزود: دریابست محصولی كاملا خودجوش است كه به همت هنرمندان غیرتمند خطه خلیج فارس تولید شد و با ایجاد موجی در سطح كشور توانست از مشكلات مردم گره‌گشایی كند.
رئیس مؤسسه هنری-رسانه‌ای اوج تصریح كرد: مستند دریابست توانست حقایقی را كه جمعی از مسؤولان تكذیب می‌كردند به اثبات رساند. محمدحسنی از مستند مربوط به وضعیت كارگران آلومینیوم المهدی به عنوان یكی دیگر از مستندهای جریان‌ساز و گره‌گشای جنوب كشور یاد كرد و ادامه داد: مستندی در خصوص گرفتاری‌های كارگران نیشكر هفت‌تپه نیز در حال ساخت است كه رونمایی از آن گره‌گشا خواهد بود. او بی‌تدبیری و كامكاری برخی مدیران را عامل رسیدن وضعیت صید و صیادی به نقاط بحرانی دانست و اضافه كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره در كنار مردم بوده، برای حل مشكلات آنان تلاش كرده و ورود آن به مسأله صید ترال نیز رضایت مردمی را به همراه داشته است.
رئیس مؤسسه هنری- رسانه‌ای اوج خاطرنشان كرد: برخی مستندسازان كشور در حال به‌تصویر كشیدن جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق هستند.
محمدحسنی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه 3000 مستند در كشور، افزود: در حال حاضر سالانه ۷۰۰ مستند در كشور تولید می‌شود كه از این تعداد ۵۰ مورد مربوط به حوزه اجتماعی است. رئیس مؤسسه هنری-رسانه‌ای اوج تصریح كرد: لزوما با امكانات پیشرفته نمی‌توان فانوس جشنواره عمار را كسب كرد، بلكه با تولیدات كوتاه از طریق تلفن همراه نیز قابل دستیابی است.