فینال   زود رس

حریف سپاهان در نیمه نهایی، امروز مشخص می‌شود

فینال زود رس

وقتی پای لیگ برتر وسط باشد، حرف اول و آخر برانكو قهرمانی پرسپولیس است، اما در جام حذفی داستان فرق می‌كند. قرمزها فعلا تا مرحله یك‌چهارم نهایی صعود كرده‌‌اند، اما برانكو به خودش اجازه نمی‌دهد تیمش را مدعی قهرمانی بداند.
«فعلا گزینه قهرمانی نیستیم. نه به خاطر این‌كه نمی‌خواهیم ببریم، زیرا این جام حذفی است.» برانكو ایوانكوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پدیده با بیان این جمله افزود: «جام حذفی پر از مسائل پیش‌بینی نشده است و ممكن است هر اتفاقی در آن بیفتد. نمونه‌اش داماش گیلان كه به فینال این رقابت‌ها صعود كرده است. ما به دنبال این هستیم تا به فینال صعود كنیم، اما تا فینال راه سختی خواهیم داشت.»
درست می‌گوید برانكو. مسیر پرسپولیس تا فینال جام حذفی، به معنای واقعی كلمه سخت است. قرمزها امروز و از ساعت 17 و 15 دقیقه، در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم خوب پدیده می‌روند و در صورت عبور از این مانع دشوار، مانع دشوارتری را در نیمه نهایی جام پیش‌‌رو دارند؛ بازی با سپاهان در ورزشگاه نقش جهان.
در واقع از میان سه تیم پرسپولیس، پدیده و سپاهان كه فعلا بهترین‌های جدول لیگ هستند و سه رده بالایی را در اختیار دارند، فقط یك تیم جواز حضور در فینال را به دست می‌آورد تا آنجا با تیم دسته دومی داماش گیلانیان روبه‌رو شود. فعلا همه نگاه‌ها به بازی حساس پرسپولیس و پدیده است؛ دیداری كه همین 11 روز پیش در چارچوب هفته شانزدهم لیگ انجام شد و با برتری 2 بر صفر شاگردان برانكو به پایان رسید.
پدیده این فصل مجموعا سه بازی را واگذار كرده كه دو تای آن مقابل پرسپولیس بوده است. آنها در بازی رفت هم در مشهد، مغلوب تیم برانكو شدند و حالا یحیی دوست ندارد، سریال باخت‌های تیمش به پرسپولیس، سه تایی شود. سرمربی سابق پرسپولیس كه حالا مرد اول نیمكت پدیده است، البته می‌داند بازی با پرسپولیس همیشه سخت است. یحیی در نشست خبری بازی امروز گفت: داستان جام حذفی با لیگ تفاوت دارد. میدان سختی در پیش داریم. نباید اشتباهات تأثیرگذار و بزرگ داشته باشیم. در بازی قبلی مقابل پرسپولیس روی اشتباهات خودمان گل خوردیم و بازی را واگذار كردیم. بازی قبل تجربه خوبی برای ماست كه بتوانیم عملكرد خوبی داشته باشیم. بازیكنان ما برای این بازی آماده هستند.
شاید دلخوشی بزرگ یحیی گل‌محمدی خریدهای جدید برانكو باشد كه هنوز با پرسپولیس هماهنگ نشده‌اند. مهدی ترابی، بودمیر، مهدی شیری، محمد نادری و سروش رفیعی،گرچه دقایق زیادی از دو -سه بازی اخیر قرمزها را در تركیب بودند، اما تیم برانكو، به خوبی نیم فصل اول نیست. آنها همین چند روز پیش نمایش پر انتقادی داشتند و به زحمت از سد تیم قعرجدولی استقلال خوزستان گذشتند. برانكو در نشست خبری بازی امروز درباره این ناهماهنگی‌ها گفت: واقعیت این است كه بازیكنان جدید زیادی داریم و طبیعی است كه یكشبه نمی‌توان هیچ مشكلی را حل كرد. برخی مربی‌ها معتقدند هشت ماه لازم است تا یك بازیكن با تیم هماهنگ شود. می‌دانیم كه همه دوست دارند در عرض ۱۰ دقیقه این اتفاق بیفتد، اما آنها روز به روز بهتر می‌شوند. ما چهار بازیكن جدید داریم كه باید با تیم هماهنگ شوند.
موضوع دیگری كه هر دو مربی در نشست خبری به آن اشاره كردند فشردگی بازی‌ها بود. گل‌محمدی در واكنش به این شرایط گفت: واقعا نمی‌دانم این چه برنامه‌ای است و چرا این فشردگی‌ها برای تیم ما وجود دارد.
برانكو هم درباره فشار بازی‌های پیش رو به كنایه گفت: نمی‌خواهم گله كنم. چون هر كاری می‌كنیم می‌گویند به ما لطف می‌كنند. ما تنها تیمی هستیم كه جام حذفی و بازی با پیكان در لیگ‌برتر را بدون ملی‌پوشان بازی كردیم. مشكل زیادی خواهیم داشت، اما بازیكن و كادر خوبی داریم و از هیچ چیز هراس نخواهیم داشت.