نسخه Pdf

سوءاستفاده از اطلاعات كاربران توسط تعمیركاران غیرمجاز

سوءاستفاده از اطلاعات كاربران توسط تعمیركاران غیرمجاز

رئیس پلیس فتای استان مركزی از دستگیری تعمیركار غیرمجاز كه عامل تهدید و اخاذی دختر جوان اراكی بود، خبر داد و گفت: یكی از كلاهبرداری‌هایی كه امروزه شاهد آن هستیم سوءاستفاده از اطلاعات كاربران توسط تعمیركاران غیرمجاز رایانه و گوشی تلفن همراه می‌باشد.
سرهنگ احسان آنقی در تشریح این خبر گفت: در پی شكایت یكی از شهروندان مبنی بر این‌كه فردی ناشناس به‌حساب كاربری وی در شبكه اجتماعی اینستاگرام دسترسی داشته و برای وی ایجاد مزاحمت می‌كند، موضوع در دستور كار كارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی از دستگیری متهم كه تعمیركار تلفن همراه بود خبر داد و در خصوص تعمیر تلفن همراه و سیستم‌های رایانه‌ای و سپردن آن به تعمیرگاه‌ها هشدار داد و گفت: شهروندان برای تعمیر سیستم‌های رایانه‌ای و گوشی‌های هوشمند خود حتما به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه نمایند و پس از تعمیر از عدم نصب نرم‌افزارهای غیرمجاز روی آن اطمینان حاصل كنند.
سرهنگ احسان آنقی ادامه داد: هنگام مراجعه به تعمیركاران، اطلاعات خصوصی خود را پاك كرده و همچنین برای تمامی‌برنامه‌های داخل سیستم رایانه و گوشی تلفن همراه خود، حتما رمز عبور مناسب انتخاب كنید.
این مقام انتظامی‌خاطرنشان كرد: كاربران حتما قبل از تعمیر، امكان دسترسی به اكانت شبكه‌های اجتماعی خود را نیز محدود كنند، چون این احتمال وجود دارد كه افراد فاقد صلاحیت اقدام به فعال سازی اكانت شبكه‌های اجتماعی برای خود نموده و سپس اقدام به سوءاستفاده و سرقت اطلاعات افراد ویا اخاذی از آنان كنند.
رئیس پلیس فتای استان مركزی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش تماس با ما گزارش كنند.