پس از 3 سال نباید انتظارات از من زیاد باشد

پس از 3 سال نباید انتظارات از من زیاد باشد

وقتی از بوكس ایران صحبت می‌كنیم ناخودآگاه اسم احسان روزبهانی به یادمان می‌آید. بوكسوری كه شاید در سال‌های اخیر به جایگاهی كه حقش بود نرسیده اما خودش را برای بازی‌های قهرمانی آسیا كه در اردیبهشت برگزار می‌شود آماده می‌كند و همچنین یكی از شانس‌های كسب مدال در المپیك 2020 است. او كه تغییر وزن داده، در مسابقات چابهار در وزن 91 كیلوگرم روی رینگ رفت و مقابل بوكسور سوری شكست خورد. احسان كه پس از سه سال به رینگ‌های بوكس بازگشته درباره شكستش در چابهار گفت: «پس از سه سال به رینگ برگشتم و در جام بین‌المللی مكران شركت كردم. بازی سختی بود و مقابل حریف سوری قرار گرفتم. پس از سال‌ها تغییر وزن دادم و برای اولین‌بار در وزن ۹۱ كیلوگرم مبارزه كردم و به نظرم انتظارات نباید از من زیاد باشد. حریفم بوكسور خوبی بود اما فكر می‌كنم در این مسابقه داوران نیز نقش پررنگی داشتند و احساس می‌كنم عدالت رعایت نشد.»
او درباره علت حضورش در جام مكران گفت: «می خواهم پس از سه سال خودم را محك بزنم. توقعات باید پایین بیاید، من بعد از یك عمل جراحی سنگین از ناحیه گردن به مبارزات برگشته‌ام. قرعه سختی هم در جام بین‌المللی مكران چابهار نداشتم. بعد از مصدومیت و عمل اولین بار بود که به رینگ برگشته بودم و این باخت باعث از دست دادن روحیه من در ادامه راه نمی‌شود. 
انگیزه ام از قبل هم بیشتر شده‌است و می‌خواهم برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده شوم و انتخاب شدن یا نشدن من هم برای مسابقات قهرمانی آسیا بستگی به كادر فنی تیم ملی بوكس دارد. این روزها تمریناتم را بیشتر كرده‌ام و سعی می‌كنم خودم را به كادرفنی تحمیل كنم. من سال‌ها در 81‌كیلوگرم مبارزه می‌كردم و حالا وزن اضافه كردم و حضورم در یك وزن بالاتر سختی‌های خودش را دارد.»
او درباره نحوه برگزاری مسابقات جام مكران گفت: «برگزاری و میزبانی مسابقاتی مانند جام بین‌المللی مكران به بوكس كشورمان كمك زیادی خواهد كرد. میزبانی به نحو احسن برگزار نشد چرا كه ما تجربه زیادی در این حوزه نداشتیم. اما رضایت بخش بود. در سال‌های آینده می‌توانیم سطح مسابقات را بالا ببریم و از تیم‌های مطرح دنیا برای شركت در مسابقات دعوت كنیم.»