گفته بودم استقلال اوج می‌گیرد

گفته بودم استقلال اوج می‌گیرد

فریدون زندی همچنان در باشگاه سنت پائولی آلمان مشغول كار است. او مربی جوانان این باشگاه و دستیار یوآخیم فیلیپكوسكی است. فریدون به دور از حواشی فوتبال این روزها به خوبی چم و خم مربیگری را یاد می‌گیرد و همه امیدوارند در آینده به ایران بازگردد و بتواند دانش خود را به بازیكنان ایرانی منتقل كند. خود فریدون هم می‌گوید در آلمان راحت است و می‌تواند پیشرفت زیادی كند. با فریدون درباره آخرین شرایط استقلال هم گفت‌وگویی داشتیم. این بازیكن اعتقاد دارد آبی‌ها شانس خوبی برای قهرمانی دارند.

 هنوز دیر نیست
از برد استقلال مقابل ذوب‌آهن خیلی خوشحال شدم. تیم دوباره قدرت گرفته است. آنها نشان دادند باخت مقابل تراكتورسازی اتفاقی بود. در آن بازی نمی‌دانم تیم چرا آن‌طور كه باید بازی نكرد. اگر آن مسابقه را می‌بردیم شرایط خیلی بهتر بود ولی هنوز دیر نیست. برد مقابل ذوب‌آهن باردیگر نشان داد تیم چقدر انگیزه دارد و می‌تواند نتایج خوبی در لیگ برتر به دست بیاورد.

 فرصت خوبی است
گفته بودم استقلال اوج می‌گیرد. تیم بازیكنان خوبی در اختیار دارد . كادر فنی هم واقعا خوب است. همه چیز مهیاست برای این‌كه استقلال بتواند نتایج خوبی به دست بیاورد. الان تركیب استقلال تركیبی از بازیكنان با تجربه و جوان است. هر كدام واقعا ستاره هستند. هر كدام از آنها می‌توانند در تیم‌های دیگر مهره‌ای كلیدی باشند. به همین خاطر الان فرصت خوبی است كه استقلال بتواند قهرمان شود. به نظرم این استقلال یكی از بهترین و كامل ترین تیم‌های چند سال گذشته است.
 از ته دل دوست دارم استقلال قهرمان شود

نتایج هفته‌های اخیر لیگ برتر نشان داد واقعا استقلال نباید ناامید شود. فراموش نكنید اختلاف تیم با بالایی‌ها بیشتر بود ولی الان با تیم دوم فقط 4 امتیاز اختلاف داریم. از ته قلبم دوست دارم استقلال قهرمان لیگ برتر شود چون به هر حال تیم محبوبم است. هر كسی دوست دارد تیم محبوبش قهرمان شود. این اختلاف اندكی هم كه وجود دارد، مهم نیست. فراموش نكنید استقلال با تیم‌های بالای جدول بازی دارد و فرصت خوبی است تا در بازی‌های رودررو آنها را ببرد و اختلاف را كمتر كند.
 از شفر تشكر می‌كنم
من با پیشنهاد حضور در استقلال روبه‌رو شدم. تابستان گذشته این پیشنهاد به من شد. باید از آقای شفر هم خیلی تشكر كنم. صحبت‌هایی هم داشتیم ولی هدفم این بود كه در آلمان بمانم و به كارم در اینجا ادامه دهم. به همین خاطر تصمیم گرفتم فعلا به ایران نیایم. واقعا در سنت پائولی همه چیز مهیای پیشرفت است. همه امكانات خوب در اختیار ماست. زمین‌های تمرینی عالی، بازیكنانی كه واقعا دوست دارند یاد بگیرند و همین‌طور توجهی كه باشگاه نشان می‌دهد. از سویی در آلمان این فرصت در اختیارم است كه بتوانم به كلاس‌های مربیگری بروم و دوره‌های لازم را بگذارنم. واقعا از ته دلم دوست دارم به ایران بیایم و بتوانم به فوتبال كشورم خدمت كنم، ولی الان زمانش نیست.
​​​​​​​
 نباید فقط انتقاد كنیم
درباره تیم ملی هم باید بگویم توقع ما این بود که قهرمان شود، ولی حالا كه نشده باید دنبال دلیلش باشیم نه این‌كه بخواهیم فقط انتقاد كنیم. ما الان بیش از چهار دهه است که قهرمان جام ملت‌ها نشده‌ایم. معمولا هم تیم ما خوب بوده است ولی به فینال نرفته‌ایم. امیدوارم ریشه‌یابی شود. واقعا تیم خوبی داشتیم و پیش‌بینی همه این بود كه قهرمان می‌شویم. نباید فراموش كنیم به هر حال ژاپن هم قدرتمند است و همیشه برای این‌كه بهترین باشد كلی برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری می‌كند. امیدوارم بتوانیم در دوره بعدی موفق‌تر باشیم.