شفافیت داریم چه شفافیتی!

شفافیت داریم چه شفافیتی!


قبل از هر چیز سلام! همین ابتدا خدمت‌تان عرض كنیم در پی صحبت و جلسه و حرف و حدیث‌هایی كه بین مقام سردبیر و دبیر گروه (البته توی پرانتز بگوییم كه توی گروه فرهنگی مقام نداریم! بله! اینجوری‌هاست!) از یك‌سو و مدیرمسؤول محترم روزنامه از سوی دیگر صورت گرفت، زین پس نام این ستون به «پشت صحنه» تغییر خواهد كرد. باشد كه به امید حضرت حق، تاوان این تغییر بیش از خود تغییر نباشد! (بین خودمان بماند مثلا خواستیم مسؤولیت این كار را از روی دوش خودمان برداریم و بیندازیم روی دوش جناب مدیرمسؤول!) بگذریم آقا... بگذریم!
شفافیت در مجموعه روزنامه غوغا می‌كند آقا! غوغا! دیده شده شفافیت به حدی در روزنامه بالا رفته كه دیگر چیزی دیده نشده از شدت شفاف و بی‌رنگ شدن! حالا درست است كه جناب مدیرمسؤول روزنامه ظرفیت بالایی دارد و از مزاح دوستانه ما چیزی به دل نگرفته، اما اجازه بدهید خرسندی خودمان را از این تغییر عنوان اعلام كرده و این مطلب را گوشزد كنیم كه اتفاقا تغییر این عنوان در راستای شعار شفافیت‌سازی صورت می‌گیرد تا در جریان باشید پشت صحنه این چهار صفحه فرهنگی چیست و هر روز، بچه‌ها با چه تدابیر و لطایف‌الحیلی سوژه‌ها را از مرحله انتخاب تا كاشت و داشت و چاپ به محضر مبارك شما می‌رسانند.
یحتمل التفات دارید كه همین چند وقت قبل حرف و حدیث مهاجرت آقای خاص (نیازی هست كه متذكر شویم منظورمان محسن‌خان چاوشی است؟) به خارج از كشور داغ شد. حرف و حدیثی كه البته فی‌المجلس از جانب حضرتشان تكذیب شد. نه آقا ما هم نخواستیم همان خبر را دوباره برایتان تكرار كنیم. زینب مرتضایی‌فرد همین را دستاویز كرده و رفته سراغ حضراتی كه با طاقچه بالا گذاشتن، راهی ممالك فرنگ شده‌اند. مرتضایی‌فرد فرضیه اصلی‌اش كه اتفاقا جزو اصول كاری خودش هم محسوب می‌شود این است كه درست است همه جا آسمان خدا همین شكلی است، اما جاكن شدن از فرهنگ و جامعه و رفتن هنرمند به جای دیگر، روی كیفیت كارش اثر می‌گذارد و اتفاقا از نظر حرفه‌ای به ضرر خودش است. حالا درست است خیلی از اساتید و هنرمندان كاردرست منتی برای مردم خودشان نمی‌گذارند، ولی اجمالا و با این اوصاف خطاب به آنهایی كه منت بودن خودشان را به مردم می‌گذارند باید پیشنهاد كرد كه گزارش مرتضایی‌فرد را بخوانند بلكه عبرت بگیرند و این صحبت‌ها!
ساناز قنبری هم رفته سراغ فلورا بانوی سام كه این روزها فیلمش با یك اسم جالب و عجیب و غریب روی پرده است و همین بچه‌های فرهنگی هم چند روز قبل حضور یك زوج سینمایی-سیاسی را در اكران خصوصی فیلمش سوژه كردند. الغرض كه ورق بزنید و بروید صفحه 11.