آسیا در خطر ذوب شدن

تیم منصوریان امروز در لیگ قهرمانان به مصاف الزورا می‌رود

آسیا در خطر ذوب شدن

 ذوب‌آهن ایرانی، ذوب‌آهن آسیایی. اینها دو روح هستند در یك تیم. تیمی كه در لیگ برتر ایران بدترین روزهایش را سپری می‌كند، اما در آسیا به دنبال آبروداری است و كسب نتایج خوب. امروز روی دیگر ذوب‌آهن را قرار است ببینیم. رویی كه برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بازی 2 بر صفر باخته را مقابل الغرافه در قطر، 3 بر 2 برد تا فوتبال ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا 3 سهمیه داشته باشد. آن برد، شروع ماجراجویی آسیایی ذوب‌آهن در سال 2019 بود و حالا این تیم در نخستین بازی مرحله گروهی، از ساعت 19 امشب در ورزشگاه فولادشهر به مصاف الزورای عراق می‌رود.
 11سال غیبت
از تیم الزورای عراق به عنوان ضعیف‌ترین تیم گروه A نام برده می‌شود. در این گروه علاوه بر ذوب‌آهن، تیم‌های النصر عربستان و الوصل امارات هم حضور دارند اما شاید دلیل اصلی، برای معرفی الزورا به عنوان ساده‌ترین حریف، غیبت 11‌ساله عراقی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا باشد. آخرین فصل حضور تیم‌های عراقی در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2008 بود و آخرین رویارویی تیم‌های ایرانی و عراقی هم مربوط می‌شود به 4 اردیبهشت 1387 كه سایپا در ورزشگاه انقلاب كرج با تیم نیروی هوایی عراق یك ـ یك مساوی كرد. سایپا در آن سال به عنوان صدرنشین از گروهش صعود كرد تا نیروی هوایی حذف شود. بعد از آن AFC مجوز حضور تیم‌های عراقی را در لیگ قهرمانان باطل كرد و 11 سال طول كشید تا دوباره یك سهمیه كامل به فوتبال عراق تعلق بگیرد.
 شرایط الزورا
نماینده عراق درحالی امروز قدم به ورزشگاه فولادشهر می‌گذارد كه در آخرین بازی خود در لیگ برتر عراق، هفته گذشته 4 گل از تیم میانه جدولی اربیل خورد. الزورا فعلا با 36 امتیاز از 18 بازی، در رده چهارم لیگ عراق قرار دارد و 8 امتیاز از تیم صدرنشین الشورطه كمتر دارد. با این حال باخت به اربیل، تنها باخت الزورا طی چهار ماه اخیر محسوب می‌شود و نباید فریب آن را خورد.
 شرایط ذوب‌آهن
جدول لیگ گویای همه چیز هست. اگر دو برد ذوب‌آهن مقابل الكویت و الغرافه را كنار بگذاریم، این تیم از اول شهریور ماه كه ماشین‌سازی را در تبریز برد تا به امروز، در هیچ یك از بازی‌های داخلی‌اش طعم برد را نچشیده است. 6 باخت و 7 تساوی در 13 بازی داخلی، آماریست كه هواداران ذوب‌آهن هرگز نمونه اش را به خاطر ندارند. با این حال ذوبی‌ها همچنان به آینده امیدوارند. روند این تیم طی هفته‌های اخیر رو به رشد بوده و حالا حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم كمك می‌كند تا شاگردان منصوریان با اعتماد به نفس بیشتری، فصل را دنبال كنند.
 برنامه بازی‌های امروز لیگ قهرمانان آسیا
گروه  A
الوصل امارات ـ النصر عربستان (18:50)
ذوب‌آهن ایران ـ الزورا عراق (19)
گروه  B
لوكوموتیو ازبكستان ـ الوحده امارات (14:30)
الاتحاد عربستان ـ الریان قطر (21:05)