آنتی‌نژادپرست‌های فرهنگی جام‌جم

آنتی‌نژادپرست‌های فرهنگی جام‌جم


واقعیتش را بخواهید از پریروز بحثش مطرح بود. از چه حرف می‌زنیم؟! همین صحبت‌هایی كه بعضی از مسؤولان ورزشی راجع به مردم شریف تركمن و شهرستانی‌ها ایراد كرده‌اند و صریحا و تلویحا، به دوگانه زشت تهرانی- شهرستانی دامن زده‌اند.
صحبت‌های رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم باعث شد خون بر و بچه‌های فرهنگی جوش بیاید و بروند توی این كار كه اصولا این تفاخر به محل تولد و قوم و قبیله مگر چه ارزشی دارد كه بعضی‌ها اینجوری شلتاق می‌اندازند به آن می‌نازند.
 جایتان خالی بود كه ببینید تا نیمه‌های پریشب توی گروه تلگرامی خودمان چه بحثی برای پرداخت این قضیه به وجود آمد و چك و چانه‌هایی كه زده شد تا سوژه، پخته و آماده میل شود. از صابر محمدی (عضو آذربایجانی گروه) بگیرید كه ایده‌هایش را ریخت وسط گروه تا زینب مرتضایی‌فرد (آنتی‌نژادپرستِ تهرانی گروه) كه گرای یكی دو نمونه مهم دیگر را داد و میثم اسماعیلی به عنوان یكی از بچه‌شهرستانی‌های باصفای فرهنگی كه رگ غیرتهرانی كاشانی‌مسلكش جوشید و پیشنهادهایی داد و فاطمه شهدوست (اهل اراك) كه به مناسبت این بحث‌ها، فایل صوتی دهاتی شادمهر عقیلی را گذاشت توی گروه.
 در نهایت هم وقتی كه همه بچه‌ها رنج حرف و حدیث‌ها را كشیده و زحمت پرداخت سوژه را متحمل شده و به خوابی عمیق فرو رفته بودند،‌ صبح فردایش محمدصادق علیزاده (اهل خاك پاك خراسان) كه مباحث شب قبل را به دلیل خواب بودن از دست داده بود، از راه رسید و و نقطه نظراتش را گفت. حاصل این كار تیمی هم رفته در صفحه بعد كه البته وسط كار مشمول لطف دوستان سازمان آگهی‌ها شد و نیمی‌اش آگهی خورد. الغرض دستپخت گروهی بچه‌های فرهنگی را در صفحه بعد بخوانید كه به جنگ تفاخرهای عتیقه قوم و قبیله و نژادی رفته‌اند.
 حالا درست است كه ما توی خودمان رفتیم به جنگ دوگانه تهرانی-شهرستانی ولی خب بچه‌های سینما هم از خطی كه مرتضایی‌فرد داده بود، رفتند سراغ یكی از سكانس‌های سریال ممنوعه كه دقیقا در همین روزها سر و صدا و حاشیه‌های زیادی هم درست و شائبه توهین و تحقیر به مردم افغانستان را ایجاد كرده. بچه‌های سینما رفته‌اند سراغ یكی از عوامل این سریال شبكه نمایش خانگی و با او درباره سكانس مورد نظر گپ و گفت كرده‌اند. البته این را هم بگوییم كه سریال مزبور پیش از این هم در حاشیه‌سازی برای خودش دستی در آتش داشت و مدتی هم در بند توقیف بود!
 تقدیمی گروه فرهنگی به مناسبت روز درختكاری را هم در این صفحه بخوانید و در صفحه 12 هم گپ و گفت كائینی با ویكتوریا دانش را. لازم است بگوییم 16 اسفند سالروز درگذشت سیمین دانشور بوده و به همین بهانه سراغ ویكتوریا خانم رفته‌ایم؟!