اوله در انتظار معجزه در پاریس

اوله در انتظار معجزه در پاریس

 خوشبین‌ترین هواداران منچستر هم می‌دانند تیم محبوب‌شان برای پیروزی در بازی امشب مقابل پاری‌سن ژرمن به چیزی بیش از یك معجزه نیاز دارد. شاگردان اوله گونار سولسشر در بازی رفت مرحله یك‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در اولدترافورد، بازی را با نتیجه 2 بر صفر واگذار كردند تا امیدشان برای صعود به مرحله بعد به پایین‌ترین حد ممكن برسد. چیزی كه باعث شده شرایط منچستر برای این بازی چندان هم خوب نباشد، تعداد بالای مصدومان و محرومان این تیم است.
مارسیال، والنسیا، ماتیچ، لینگارد، ماتا و الكسیس سانچس به دلیل مصدومیت بازی امشب را از دست داده‌اند. به این فهرست، پل پوگبا را هم باید اضافه كرد كه به دلیل محرومیت غایب است. سولسشر از زمان آمدن به منچستر، كارنامه درخشانی در بازی‌های خارج از خانه دارد. از دسامبر سال گذشته میلادی تاكنون، منچستر هشت بازی متوالی خارج از خانه را با پیروزی به پایان رسانده است. اما شاید این محدودیت‌ها موجب شود ركورد خوب سولسشر نیز در این بازی تغییر كند. باخت بازی رفت در منچستر هم یك ركورد منفی دیگر برای شیاطین سرخ به ثبت رساند. این برای اولین‌بار از سال 2012 است كه منچستر در دو بازی متوالی در اروپا نتیجه را به حریف واگذار می‌كند.
اما در طرف مقابل، همه چیز برای تیم توماس توخل بر وفق مراد است. آنها در لیگ فرانسه بعد از 26 هفته، 71 امتیاز به دست آوردند كه در تاریخ لوشامپیونه این تعداد امتیاز بی سابقه است. از سوی دیگر، این تیم از 21 بازی این فصل خود در خانه، ده بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. این تیم همچنین با زدن 19 گل در بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان، در كنار من‌سیتی بهترین عملكرد را در خط حمله دارند. طی یك ماه گذشته، كاوانی و نیمار به‌دلیل مصدومیت غایبان اصلی تیم توخل بوده‌اند، اما كیلیان امباپه در این هفته‌ها طوری بازی كرده كه غیبت آنها به هیچ وجه احساس نشده است. او در لیگ فرانسه تاكنون 26 گل به ثمر رسانده و در بازی‌های اروپایی تیمش نیز چهار گل برای تیم توخل زده است.
​​​​​​​
 بازگشت‌های رویایی
طرفداران منچستر در اوج ناامیدی به بازگشت‌های رویایی فكر می‌كنند كه تیم‌های اروپایی در چند سال گذشته آن را تجربه كرده‌اند. بارزترین آن مربوط به بارسا در مرحله یك هشتم نهایی 17ـ2016 بود شكست ۴ بر صفر برابر پاری سن ژرمن را در خانه با نتیجه تاریخی 6 بر یك جبران كرد. 
رم یك فصل بعد شكست ۴ بر یك مقابل بارسلونا را جبران كرد و در ورزشگاه المپیك با سه گل پیروز شد. لیگ قهرمانان پیشتر هم یك نتیجه باورنكردنی به خود دیده بود. دپورتیوو لاكرونیا پس از آن كه در سن سیرو با نتیجه 
۴ بر یك مغلوب میلان شد در بازی برگشت در ریازور پیروزی ۴ بر صفر را به دست آورد و به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان 04-2003 صعود كرد.