«دشمن پشت دروازه‌ها»ی تلویزیون

پیشنهادهای جام‌جم از فیلم‌های آخر هفته رسانه ملی

«دشمن پشت دروازه‌ها»ی تلویزیون

تلویزیون مثل همیشه برای آخر هفته، فیلم‌های سینمایی متفاوتی را آماده پخش كرده است. این آثار اعم از ایرانی، خارجی،‌ پویانمایی و... امروز و فردا 16 و 17 اسفند روی آنتن شبكه‌های مختلف سیما می‌رود. ما از میان آنها پیشنهادهایی برای شما داریم.


«سرداب خیابان هاتن گاردن» در شبكه یك
فیلم سینمایی «سرداب خیابان هاتن گاردن» به كارگردانی رونی تامپسون، پنجشنبه 16‌اسفند ساعت 22 از شبكه یك سیما پخش خواهد شد.
قصه: جو كه یك سارق سابقه‌دار است و تازه از زندان آزاد شده از طرف یك زن خلافكار و قدرتمند مجارستانی به نام ارزبرت مامور می‌شود تا گاوصندوق یك سرداب امن زیرزمینی را در خیابان هاتن گاردن لندن كه كار بسیار دشواری است، سرقت كرده و الماس‌های مورد نظر ارزبرت را برایش بیاورد. جو كه می‌داند این سرقت بسیار سخت و ناممكن است، سراغ چهار پیرمرد كاركشته و سابقه‌دار می‌رود تا به كمك آنها بتواند گاو صندوق را خالی كنند. آنها شروع به برنامه‌ریزی و تهیه وسایل مورد نیاز برای سرقت می‌كنند و در روز عید پاك كه همه خیابان‌ها خلوت است و مردم در تعطیلات به سر می‌برند، نقشه خود را عملی می‌كنند. آنها موفق می‌شوند گاو‌صندوق را خالی كرده و هر‌یك سهم خود را از این سرقت دریافت كنند و... .
بازیگران: متیو گود، استفان مایر و جولی ریچاردسون
عبور «دونده» از شبكه 2
 فیلم تلویزیونی «دونده» به كارگردانی اصغر هاشمی، پنجشنبه 16 اسفند ساعت 23 و 30 دقیقه از شبكه دو سیما پخش می‌شود.
قصه: بهرام مردی ساده، خوش باور و بسیار خانواده‌دوست است كه پس از گذشت سه سال از ازدواجش می‌خواهد همسرش گیسو را با خودرویی كه با مشكلات فراوان خریده به ماه عسل ببرد. وقوع یك حادثه غیرمنتظره كه به تعویض ماشین او منجر می‌شود، سرنوشت سفر را دچار تغییرات فاحشی می‌كند... .
بازیگران: هومن سیدی، خاطره حاتمی، هوشنگ حریرچیان، پری كربلایی و رضا رویگری.
 ماجرای«رالف خرابكار»  برای آخر هفته
 انیمیشن سینمایی «رالف خرابكار» به كارگردانی ریچ مور، پنجشنبه 16 اسفند ساعت 13 و 30 دقیقه از شبكه پنج سیما پخش می‌شود.
قصه: رالف شخصیت بد یك بازی رایانه‌ای است كه می‌خواهد همانند شخصیت خوب بازی كه فلیكس نام دارد، یك قهرمان محبوب باشد. اما مشكل اینجاست كه هیچ‌كس آدم بدها را دوست ندارد. او تصمیم می‌گیرد هر طور شده به آرزویش برسد، اما در این راه كل دنیایی را كه در آن است دچار
اختلال می‌كند ولی...
آخرین اثر پل واكر در شبكه 3
فیلم سینمایی «سریع و خشن 7» به كارگردانی جیمز ون، پنجشنبه 16 اسفند ساعت 24 از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
قصه: برادر شا كه توسط دومینیك و تیمش متوقف شد، برای انتقام از او دست به كار می‌شود. آنها در می‌یابند شا با دزدیدن یك هكر قصد دارد یك سامانه جاسوسی فوق‌سری را در دست بگیرد كه با آن می‌تواند كارهای مخرب زیادی انجام دهد و... .
بازیگران: وین دیزل، پل واكر و داینی جانسون
«فریب بزرگ» در شبكه 4
 فیلم سینمایی «فریب بزرگ» به كارگردانی دون مك كلر، پنجشنبه 16 اسفند ساعت 20 و 30 دقیقه از شبكه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
قصه: در یك بندر كوچك بیشتر مردم بیكار هستند و افراد بسیاری به شهر مهاجرت كرده‌اند. یكی از اهالی كه به این بندر به‌عنوان زادگاهش علاقه دارد، تلاش می‌كند رونق گذشته را به این بندر بازگرداند. برای این منظور هیچ راهی ندارد جز این‌كه مسؤولان را برای احداث یك كارخانه ترغیب كند، اما بندر آنها پزشك ندارد و اجازه احداث كارخانه نیز منوط به اقامت تمام وقت در بندر است. قرار است یك پزشك جوان فقط برای یك ماه به آنجا بیاید كه...
بازیگران: برندان گلیسون و تیلور كیتچ.
 چشیدن «طعم شیرین خیال» با شبكه شما
فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» به كارگردانی كمال تبریزی، جمعه 17 اسفند ساعت 13 و 30 دقیقه از شبكه شما پخش خواهد شد.
قصه: شیرین قناد دختر یك خانواده قناد است. او دانشجویی است كه ماجرای آشنایی خود و خانواده‌اش با استاد دانشگاهش را كه در دل طبیعت درس‌هایی درباره محیط زیست به آنها آموزش می‌دهد، روایت می‌كند. از قضا این استاد ساده دل عاشق شیرین می‌شود و شیرین نیز كه دوست دارد با استادش ازدواج كند همه خواستگارهایش را رد می‌كند. استاد فكر ساخت خانه‌ای می‌افتد كه در مصرف انرژی بهینه و كم مصرف باشد و از انرژی‌های طبیعی استفاده كند، اما... .
بازیگران: شهاب حسینی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، نازنین فراهانی، پریوش نظریه و مهدی حسینی بجستانی.
 ویراژ «ماشین‌ها 3» در شبكه كودك
 فیلم سینمایی «ماشین‌ها 3» به كارگردانی برایان فی، جمعه 17 اسفند ساعت 14 از شبكه كودك پخش خواهد شد.
قصه: مك‌كوئین رعدآسا عنوان قهرمانی خود را در خطر می‌بیند، چرا كه به تازگی ماشین‌های نسل جدیدی وارد بورس قهرمانی شده‌اند؛ رقیبان سرسختی چون بریچ یاردلی، بابی سویفت و جكسون استورم و این زنگ خطری است كه او خود را بیش از پیش آماده رقابت كند. مك‌كوئین قصد دارد به همه ثابت كند هنوز هم بهترین ماشین مسابقه در جهان است، در این راه ...
 تماشای «دنیای ژوراسیك» از شبكه امید
 فیلم سینمایی «دنیای ژوراسیك» به كارگردانی خوان آنتونیو بایونا، جمعه17 اسفند ساعت 18 و 30 دقیقه از شبكه امید پخش خواهد شد.
قصه: دایناسور غول‌پیكری كه از دی‌ان‌ای‌ تی‌ركس جیگانوتوسور و كایناتورز به وجود آمده بود همه راپترها را كشته و تنها یك راپتر به نام بلو باقی می‌ماند. در نهایت كلر كه دیگر دید زور راپتورها به به ایندامینوس ركس نمی‌رسد به سمت قفس و محل نگهداری تی‌ركس رفته تا آن را آزاد كند تا شاید بتواند جلوی هیولای بزرگ‌تر از خودش را بگیرد. تی‌ركس و ایندامینوس ركس كه پنج متر از تی‌ركس بزرگ‌تر بود به جنگ سختی مشغول شدند كه...
«پشت پرده مه» در افق
فیلم سینمایی «پشت پرده مه» به كارگردانی پرویز شیخ طادی، جمعه 17 اسفند ساعت 18 و 30 دقیقه از شبكه افق پخش خواهد شد.
قصه: داستان این فیلم در مورد كودكی ناشنواست؛ مرتضی كه پدرش را از دست داده، در روستایی با مادرش زندگی می‌كند. او دانش‌آموز درسخوانی نیست و در برخورد با آموزگار بداخلاق مدرسه، كاملا بی‌انگیزه می‌شود. در ادامه وقتی همكلاسی‌های مرتضی او را از قصد ازدواج معلم با مادرش آگاه می‌كنند، او نسبت به مادر خود و آموزگار بدبین می‌شود و...
بازیگران: جهانگیر الماسی، رزیتا غفاری، علیرضا شیخ‌الاسلامی و فاطمه طاهری.
«دشمن پشت دروازه‌ها» از شبكه نمایش
 فیلم سینمایی «دشمن پشت دروازه‌ها» پنجشنبه 16 اسفند ساعت 11 از شبكه نمایش روی آنتن می‌رود.
قصه: در پاییز ۱۹۴۲ ارتش آلمان نازی تا پشت دروازه‌های استالینگراد پیشروی كرده و سعی در تصرف شهر دارد. در سوی دیگر، واسیلی زایتسف تك تیرانداز ماهر روسی با حمایت دانیلف افسر تبلیغات به یك قهرمان محلی تبدیل می‌شود، اما با آمدن سرگرد كونیگ آلمانی كه یك تیرانداز زبده است، مهارت او به چالش کشیده می‌شود. در حالی كه دامنه جنگ گسترده‌تر می‌شود، میان این دو نیز جدالی شخصی درمی‌گیرد و هر كدام سعی می‌كنند دیگری را هدف گلوله قرار دهند. در نهایت واسیلی برنده این دوئل می‌شود.
بازیگران: جود لا، اد هریس، جوزف فاینز، باب هاسكینز، ریچل وایس و ران پرلمن.‌