پلیس فتا منتظر مستندات وزارت ارتباطات است

پلیس فتا منتظر مستندات وزارت ارتباطات است

سرهنگ علی نیك‌نفس، معاون فنی پلیس فتا با اشاره به شكایت صدا و سیما در رابطه با اختلال در سامانه نظرسنجی جشنواره جام‌جم گفت: مسؤولیت نظارت بر عملكرد شركت‌های وابسته به اپراتورهای تلفن همراه برعهده وزارت ارتباطات است.
به گزارش جام‌جم‌، معاونت فنی پلیس فتا در گفت‌وگویی با اشاره به ماجرای اختلال اخیر در نظرسنجی جشنواره جام‌جم بیان كرد: با توجه به شكایتی كه از طرف صدا و سیما مطرح شد، همكاران ما اقدامات خود را با استناد به ماده‌734 قانون مجازات اسلامی كه جرایم علیه صحت و تمامیت داده‌ها را شامل می‌شود، آغاز كردند. مساله‌ای كه وجود دارد این است كه هم صدا و سیما و هم وزارت ارتباطات پیگیر موضوع هستند اما مستنداتی كه وزیر ارتباطات در شبكه‌های اجتماعی اعلام كردند هنوز به پلیس واصل نشده و پیگیر هستیم كه این مستندات را دریافت كنیم.
نیك‌نفس در عین حال تاكید كرد: هنوز مستنداتی به شكل رسمی و مكتوب از وزارت ارتباطات به دست ما نرسیده و ما منتظر ارسال این موارد هستیم اما همكاران ما اقدامات لازم را با اخذ دستور قضایی در حال دنبال كردن هستند.
وی درخصوص متولی نظارت بر شركت‌های خدمات ارزش افزوده نیز بیان كرد: نظارت بر شركت‌های ارزش‌ افزوده با توجه به این كه در ارتباط با اپراتورهای تلفن همراه هستند و مجوزهای مربوط هم توسط سازمان تنظیم مقررات صادر می‌شود، همان سازمان باید بر عملكرد آنها نظارت داشته باشد.
معاون فنی پلیس فتا در انتها گفت: این شركت‌ها، موجودیت حقوقی مستقلی هستند كه از بستر تلفن همراه خدماتشان را ارائه می‌كنند و متولی نظارت بر آنها هم سازمان تنظیمات مقررات وزارت ارتباطات است.