عبور از بزرگراه «همت»

عبور از بزرگراه «همت»


یادتان هست چند روز پیش از همهمه و سر و صدای گروه فرهنگ و هنر نوشته بودیم كه به تذكر همسایگان انجامیده بود؟ دیروز ماجرا كاملا برعكس بود و صدا از این گروه فخیمه در نمی‌آمد. همه در سكوت كار می‌كردند و به شدت مشغول این بودند كه همه چیز مرتب، منظم و سریع و حرفه‌ای پیش برود. واقعیت این است روزهای غیبت آقا صادق علیزاده، دبیر گروه اصولا به همین شكل می‌گذرد و همه سعی می‌كنند كارشان را درست و سریع انجام دهند تا در نبود جناب دبیر خللی به كار گروه وارد نشود.
 خلاصه جز در معدود مواردی كه برای هماهنگی امور و پرسیدن نظرات یكدیگر مشغول بحث شدیم، سایر لحظات كاملا جدی و رسمی پیش رفت و این كیبوردها بودند كه سكوت را می‌شكستند و نشان می‌دادند بله! بچه‌ها هستند و سخت هم مشغول كارند.
 فردا یعنی 17 اسفند تولد مجید انتظامی است؛ آهنگسازی كه ساخت موسیقی برای آثار سینمایی بزرگ و همچنین سمفونی‌های خاصی را در كارنامه اش دارد. این بود كه سوژه به این خوبی را تحویل میثم اسماعیلی و علی رستگار دادیم تا یكی برود سراغ موسیقی فیلم هایش و دیگری هم كارنامه فعالیت موسیقایی او را دقیق بررسی كند و برایمان بنویسد این آهنگساز خوب و نام آشنا كه فردا 71 ساله می‌شود، چه نگاهی به موسیقی دارد. می‌توانید در همین صفحه بخوانیدش و مثل ما برای انتظامی بهترین‌ها را آرزو كنید. امیدواریم مجید انتظامی امسال خیلی خوب و سرحال باشد و گذارش دیگر به بیمارستان نیفتد.
 اما در صفحه 10 و 11 برایتان گزارش داریم، چه گزارشی. دبیر گروهمان كه ذكر خیرش رفت و گفتیم نیامده، از روز قبل تر گزارشی درباره سالروز شهادت محمد ابراهیم همت نوشته است. او حضور همت در جبهه را از اول تا روزهای شهادت بررسی كرده و با قلمی روان برایتان نوشته است همت كه بود و چه كرد. همین‌طور سید كریم محمدی، فعال فرهنگی در این صفحات به بنای یادبود این شهید در بهشت زهرا پرداخته، سری به مزارش زده و عمده محصولات فرهنگی هم كه درباره این شهید تولید شده است را بررسی كرده است.
 كیكاووس زیاری هم مثل همیشه پنجشنبه‌ای برایتان تدارك دیده جذاب و خواندنی. سینمای جهان امروز در مطلب اصلی‌اش سراغ یك اثر پویانمایی جذاب رفته كه خیلی از ما دوستش داریم. در دیگر بخش‌های صفحه هم مثل همیشه دور زده و بهترین خبرهای سینمای جهان را از همه جا برایتان جمع كرده است.