طراحان  مشغول کارند!

طراحان مشغول کارند!

آماده نشدن تهران برای نوروز، دلیلی است كه باعث می‌شود پای حرف‌های سیدرضاحسینی لاهیجی، طراح شهری و سرپرست اداره نقاشی دیواری سازمان زیباسازی شهر تهران بنشینیم و از او بپرسیم چرا تهران هنوز رنگ و بوی عید ندارد و لاهیجی به ما بگوید: اگر هنوز چیزی در سطح شهر دیده نشده، به خاطر این است كه مراحل اداری و انتخاب آثار نوروزی طول كشیده است.
دلیل این اتفاق را كه می‌پرسیم، لاهیجی می‌گوید: اتفاقا ما امسال زودتر از سال گذشته برای استقبال از بهار دست به كار شدیم، حتی فراخوان طرح‌های نوروزی مهرماه صورت گرفت؛ منتهی مشكلاتی دراین مسیر پیش آمد و ما با تغییرات مدیریتی چه در سطح بالاتر و چه در خود سازمان زیباسازی مواجه شدیم و همین عامل باعث شد یك مقداری كار طولانی‌تر شود.
سرپرست اداره نقاشی دیواری سازمان زیباسازی شهر تهران درتوضیح بیشتر درباره این تاخیر می‌گوید: بالاخره وقتی مدیر جدیدی وارد مجموعه می‌شود، تا اینها با كار آشنا بشوند و بخواهند یك سند مالی را با خیال راحت امضا كنند، طول می‌كشد چون به سادگی زیر بار امضای یك بودجه نمی‌روند و حتما باید بفهمند این رقم‌ها از كجا آمده؟ به‌خصوص كه مسؤولان بازرسی و حراست سازمان هم عوض شدند و باید كاملا توجیه می‌شدند داستان چیست.
با این حال لاهیجی هم تایید می‌كند استقبال از بهار ضرورتی است كه باید در سطح شهر اتفاق بیفتد. او درباره ضرورت این اتفاق به حال و هوای كسالت‌بار شهر اشاره می‌كند و می‌گوید: ما باید شهر را از این حالت كسالت‌‌‌بار و خاكستری ای كه گرفتارش است، دربیاوریم تا حال مردم هم تغییر كند.
او البته از اكران طرح‌های نوروزی زیباسازی از هفته آینده در سطح شهر تهران خبر می‌دهد و می‌گوید: قراردادهای این كار بسته شده و الان هنرمندها در حال رنگ كردن تخم‌مرغ‌ها و آماده‌سازی هفت‌سین‌ها هستند، حدود 200 نقاشی دیواری قرار است اجرا شود كه ان‌شاءا... مجموعه اینها تغییرات محسوسی را در سطح شهر ایجاد خواهد كرد.
لاهیجی با این حال پیش بینی می‌كند اجرای طرح‌های نوروزی پایتخت امسال هم مانند سال گذشته تا نیمه‌های فروردین ادامه داشته باشد و با اشاره به همین موضوع می‌گوید: اگر خاطرتان باشد، پارسال هم پروژه‌های هنر شهری تا 15 فروردین در شهر  اجرا می‌شدند و امسال هم فكر كنم همین اتفاق می‌افتد و گردشگرانی كه به تهران می‌آیند حتما هنرمندها را در حال كار در سطح شهر خواهند دید.