آسیــــــــا در تب و تاب، فدراسیون در خواب

تاج مدعی شد انتخاب نکردن سرمربی برای تیم ملی به دلیل کاهش فشار روی تیم های باشگاهی است

آسیــــــــا در تب و تاب، فدراسیون در خواب

هروه ره‌نار دیروز اخبار مربوط به مذاكراه با فدراسیون فوتبال ایران را شایعه خواند و گفت من سرمربی تیم ملی مراكش هستم. به این ترتیب انتخاب سرمربی تیم ملی به آینده‌ای نامشخص در سال 98 موكول شد.
دیگر برای همه مشخص شده كه فدراسیون فوتبال ایران برای انتخاب سرمربی مشهور و كارنامه‌دار، هیچ شانسی ندارد. رئیس فدراسیون فوتبال ایران به این بهانه كه برای انتخاب سرمربی تیم ملی نباید شتابزده عمل كرد، تیم ملی ما را همچنان بلاتكلیف باقی گذاشته است. 50 روز از جدایی كارلوس كی‌روش می‌گذرد و تیم ملی همچنان سردرگم و بی‌برنامه است.
شاید حرف‌های مایوس‌كننده مهدی تاج در كوران مسابقات جام ملت‌های آسیا در حال تحقق باشد. او كه برنامه آینده فوتبال ایران را می‌نویسد، پیش از بازی با ژاپن گفت اگر تیم ملی قهرمان آسیا نشود، خاك مردگی بر سر تمام فوتبال ایران ریخته می‌شود. شاید همین اتفاق تلخ در حال رقم خوردن باشد. تاج در آخرین اظهار نظرش گفت: سرمربی تیم ملی را تا فیفادی‌دوم (13 خرداد) معرفی می‌كنیم تا به باشگاه‌ها فشار نیاید. مشخص نیست، چرا رئیس فدراسیون این گونه بر سر باشگاه‌ها منت می‌گذارد. فدراسیون فردی را برای تیم ملی انتخاب نكرده و مربی نامداری هم حاضر نمی‌شود با این فدراسیون كار كند وگرنه در همین فیفادی او را معرفی می‌كردند. ضمن آن‌كه اگر فدراسیون به فكر باشگاه‌ها بود این برنامه پرفشار و خسته‌كننده را برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان نمی‌نوشت.
فدراسیون فوتبال ما در خوابی طولانی فرو رفته است. تیم‌های ملی كشورهای مختلف در حالی درگیر برنامه‌های متنوع خود هستند كه تیم ملی ما هنوز سرمربی ندارد. تیم‌های ملی ژاپن و كره جنوبی در فیفادی‌های پیش رو دو بازی با كلمبیا و بولیوی برگزار می‌كنند و كره جنوبی حتی تاریخ بازی دوستانه صد روز بعدش با استرالیا را هم اعلام كرده است؛ اما تیم ملی ما هنوز سرمربی ندارد. كشورهای قطر و ژاپن در كوپا امه‌ریكا كه از 24 خرداد تا 16 تیر سال آینده در برزیل برگزار می‌شود شركت خواهند كرد. قطر در دور گروهی با پاراگوئه، كلمبیا و آرژانتین بازی می‌كند و ژاپن با شیلی، اروگوئه و اكوادور؛ اما تیم ملی ماهنوز سرمربی ندارد. بازیكنان دنیا از امشب به اردوهای ملی در نقاط مختلف جهان اضافه می‌شوند ولی بازیكنان ایران هنوز هیچ برنامه‌ای ندارند چون تیم ملی ایران، اصلا سرمربی ندارد. فدراسیون فوتبال هیچ شتابی برای انتخاب سرمربی تیم ملی ندارد و این به معنای انتخاب از میان گزینه‌های متعدد و شایسته نیست؛ چون در فهرست فدراسیون فوتبال اصلا گزینه معتبری وجود ندارد.