نسخه Pdf

هفت سین هفت ستاره

پرسش‌های نوروزی چاردیواری از ۷ بانو

هفت سین هفت ستاره


سوسن پرور ( بازیگر)


   من آمدن بهار را از كودكی خیلی دوست داشتم، اما هرچه بزرگ‌تر شدم و دنیای پیرامونم را بیشتر شناختم، از عید رضایت كمتری پیدا كردم.  سال كه نو می‌شود بی تردید اتفاق زیبایی است، ولی چرا همه چیز مصنوعی شده است؟ چرا مثلا اسفند و آخر سال همه در حال دویدن هستند؟ چرا باید همه چیز گران شود؟ این بهره‌برداری‌های اقتصادی عید واقعا نگرانم می‌كند.
  خانواده ما به شدت اهل پاسداشت سنت‌های نوروزی هستند. خود من عاشق دید و بازدیدهای این ایام هستم و خب معمولا همه خانواده در اراك كنار هم جمع می‌شویم و این جزو قوانین خانواده ماست كه باید همه چیز خیلی خوب و جدی برگزار‌شود.
  سفره هفت‌سین واقعا برای من محبوب است، این را هم بگویم من چون خودم سوسن هستم و شما هم به همین دلیل سراغم آمده‌اید همیشه یكی از سین‌های سفره هفت‌سین هستم. 
   واقعا به جرات می‌توانم بگویم هیچ چیزی شبیه عید و عیدی‌های دوران كودكی نمی‌شود! اصلا از نوع شیرینی كه آن زمان جلوی مهمان می‌گذاشتند بگیریم تا عیدی‌هایی كه می‌گرفتیم. وقتی بچه بودم دوست داشتم به منزل بعضی از آشنایان به طور خاص زودتر برویم چرا‌؟ چون عیدی خوبی می‌دادند یا فلان شیرینی و شكلات را داشتند، ولی واقعا الان حس می‌كنم آن شیرینی و نوع ارتباطات قدری كمرنگ شده است. كاش بتوانیم دوباره برگردیم به همان حال و هوای ساده و دوست‌داشتنی.
    سه كلمه آرزو می‌كنم: سلامت‌، بركت و پیشرفت.