پلیس علیه سیل

پلیس علیه سیل


یوسف نیكفر/ مامور پلیس راهور شهرستان خرم‌آباد
سروان یوسف نیكفر، مامور پلیس راهور شهرستان خرم‌آباد یكی دیگر از كسانی است كه در حادثه سیل استان لرستان خوش درخشید و مادری پیر و فرزند معلولش را از میانه سیل جاری شده در خیابان‌های خرم‌آباد نجات داد. او البته معتقد است كه نجات آن مادر و فرزند خواست خدا بوده و او فقط وسیله‌ای بوده برای تحقق اراده الهی. نیكفر تعریف می‌كند كه روز حادثه یعنی 12 فروردین او به همراه دیگر همكارانش برای خدمت به مردم به صورت آماده‌باش در خیابان شریعتی خرم‌آباد مستقر بودند.
اما وقتی خرم‌رود طغیان می‌كند و سیل در شهر جاری می‌شود، مردم ساكن در حاشیه خرم‌رود برای نجات جان خود به هر سو می‌گریزند و ماموران پلیس نیز با مشاهده این اتفاق به كمك مردم آن منطقه می‌روند. نیكفر می‌گوید، در این میان از داد و فریاد مردم متوجه می‌شود كه پیرزنی در پشت‌بام خانه خود گیر افتاده و امكان فرار ندارد.  در آن لحظه، نیكفر قبل از این كه پل اناری تخریب شود، خودش را از خیابان شمشیرآباد به آن سوی پل و به طرف خانه آن پیرزن می‌رساند و در آن گیر‌و دار نردبانی چوبی از یكی از مغازه‌ها اطراف پیدا می‌كند و خود را به بالای پشت‌بام می‌رساند. اما وقتی كه او قصد می‌كند به كمك مردم پیرزن را نجات دهد، پیرزن مخالفت می‌كند و می‌گوید ابتدا باید پسر معلولش را كه در یكی از اتاق‌های خانه گیر افتاده است، نجات دهند.
او تعریف می‌كند كه هرطور شده پیرزن را مجاب كرد و اول او را به كمك مردم از بام خانه‌اش به بام خانه كنار و از آن طریق به داخل كوچه و خیابان اطراف رساند و بعد هم بالای سر پسر معلول آن زن رفت. اما این پسر كه خود، 47سال داشت، سنگین بود و رساندنش به بالای پشت‌بام، بسیار دشوار.
اما با هر مكافاتی بود نیكفر پسر معلول را بغل کرد و او را از راه‌پله به پشت‌بام رساند و بعد هم با كمك همكارانش یك نردبان دیگر گیر آورد و پسر معلول را روی آن خواباند و وقتی دید نمی‌توانند برانكارد را از روی پشت‌بام عبور دهند، بخشی از تیغه پشت‌بام را با كمك همكارانش با تبری كه آنجا بود، خراب كردند و آن شخص را به پشت‌بام كناری و بعد هم از راه كوچه به منطقه امن رساندند.