نسخه Pdf

خسته می‌شوم، پشیمان نه!

گفت‌وگوی آدینه این هفته با محمدرضا باقری، تهیه‌كننده و مجری

خسته می‌شوم، پشیمان نه!

شیما آشتیانی

پیشنهادات گفت‌وگوی آدینه این هفته را از محمدرضا باقری، مجری و تهیه‌كننده صدا و سیما خواستیم. او متولد 1365 و فارغ‌التحصیل كارشناسی ارشد مدیریت رسانه است. 
وی كار خود را سال 91 در شبكه خبر آغاز كرد. داستان از این قرار بود كه او به همراه دوستانش یك برنامه اینترنتی پربازدید ساخته بودند و پس از دیده شدنش به این شبكه دعوت می‌شود. بعد از آن نیز سردبیر و تهیه‌كننده برنامه‌ای به نام «عصرانه» در شبكه افق می‌شود. باقری در حال حاضر سردبیر و مجری برنامه‌ای صبحگاهی است. «یه روز تازه» هر روز صبح از ساعت 6 و 30 دقیقه تا 8 و 30 دقیقه از شبكه پنج سیما به روی آنتن می‌رود. او البته كار رسانه‌ای‌اش به صدا و سیما ختم نمی‌شود و جزو فعالان مجازی است كه البته در این رابطه بی‌گلایه هم نبود. باقری حضور در شبكه‌های مجازی را موقعیتی پارادوكسیكال و دشوار می‌نامد. او می‌گوید: از آنجا كه من آزادم هر نظری را بدهم، بقیه نیز آزادند هر نظری بدهند. مثلا اگر در صفحه شخصی‌ام به صدا و سیما انتقادی كنم باز متهم می‌شوم و اگر هم تعریف كنم متهم می‌شوم. این قضاوت‌ها كار را دشوار می‌كند. 
با این حال او می‌گوید: «اگر برگردم به گذشته و همه آیتم‌های زندگی‌ام همین‌طور چیده شوند، با همه خلأهای رسانه‌ای بازهم به كار رسانه روی می‌آورم. خسته می‌شوم ولی پشیمان نه!» خلأ رسانه‌ای از نظر باقری نبود سواد رسانه‌ای كافی ‌به‌رغم تلاش همه همكاران اوست. به این معنی كه هنوز هم مردم راحت اخبار دروغ را باور می‌كنند یا نسبت به خبرهای صحیح گارد می‌گیرند و دیر باور می‌كنند و همین باعث می‌شود كار ما سخت شود.