اندیشه‌های نوجوانان در دبیرستان

اندیشه‌های نوجوانان در دبیرستان

به گزارش روابط‌عمومی شبكه سلامت سیما، «دبیرستان» برنامه‌ای از شبكه سلامت سیماست كه در آیتم‌های كوتاه چند دقیقه‌ای سخنان نوجوانان در زمینه‌های گوناگون را به گوش والدین و مربیان می‌رساند.
علی‌اصغر صائبی تهیه‌كننده این برنامه با اشاره به لزوم كاهش اختلاف دیدگاه میان نسل‌های گوناگون گفت: تلاش كرده‌ایم تا صدای نسل جوان را به گوش مربیان و والدن برسانیم. به همین منظور با گروهی از نوجوانان در دبیرستان‌های مختلف در مورد موضوعات گوناگون گفت‌وگو كرده‌ایم.
اختلاف نسل، تنهایی، بلوغ، حسرت از جمله موضوعاتی بود كه تهیه‌كننده برنامه به آن اشاره كرد و افزود: سلفی گرفتن، اینترنت، تلویزین، تفریحات، آرزوها و... از دیگر موضوعاتی است كه برای این نسل اهمیت دارد و باید در مورد هر یك از آنها احساسات خود را بازگو كنند.
وی برنامه دبیرستان را دنباله مجموعه «از بچه‌ها آموختن» دانست و افزود: در سری قبل سراغ كودكان دبستانی رفتیم و از آنها خواستیم تا نظراتشان را در مورد موضوعات گوناگون مطرح كنند. اعتقاد داریم این مجموعه بیشتر دیده شد چرا كه اصولا دنیای كودكان جذاب‌تر و شادتر است و واكنش‌های آنها خاص‌تر و دیدنی‌تر است. ولی شبكه سلامت براساس رسالت خود نیازمند نگاهی بلندمدت است.
تهیه‌كننده دبیرستان ایجاد سوال در ذهن مخاطب را از اهداف اصلی تولید برنامه دانست و افزود: نوجوانان در این برنامه به راحتی احساسات و افكار خود را با ما مطرح كرده‌اند.  وی آموزش را یكی از اهداف اصلی رسانه در تمام دنیا خواند و گفت: در این برنامه تلاش كرده‌ایم تا افراد را نسبت به موضوعات مبتلا به جامعه حساس كنیم، موضوعاتی كه بزرگ‌ترها به آن توجه ندارند؛ به همین دلیل نریشنی را برای آغاز برنامه انتخاب كرده‌ایم كه با طرح سوال از منظری متفاوت آغاز می‌شود. و سوالاتی را مطرح می‌كنیم تا مخاطب گوش به زنگ باشد و توجهش به موضوعاتی جلب شود. وی از تولید 60 قسمت شش دقیقه‌ای خبر داد و اضافه كرد: متاسفانه دبیرستان‌های دخترانه به ما اجازه گفت‌وگو ندادند. متاسفانه جای بسیاری از مسائل دختران در برنامه ما خالی است. موضوعاتی كه خاص خود آنهاست و طرح آن در یك شبكه تخصصی مسلما بازتاب خوبی خواهد داشت. گفتنی است دبیرستان برنامه‌ای تركیبی از شبكه سلامت سیماست و در آن دوربین به سراغ نوجوانان مقطع دبیرستان رفته و با آنها در مورد موضوعات گوناگون صحبت می‌كند. عوامل این برنامه عبارتند از تهیه‌كننده: علی‌اصغر صائبی، طراح و كارگردان: حسن امامی، نویسنده: كوروش علیانی، گوینده: منوچهر زنده‌دل، تصویربردار: سیدحسن سیدی‌پریشان، تدوینگر: ابراهیم مرادی، گرافیست: محمد كاووسیان و صدابردار: محسن كوزه‌گر كالجی.