امام، آوینی و حججی در بین‌الحرمین

گزارش خبرنگار جام‌جم از مراسم رونمایی نماآهنگ حسینی «قبله آخرالزمانی‌ها»

امام، آوینی و حججی در بین‌الحرمین

مراسم رونمایی از نماآهنگ «قبله آخرالزمانی‌ها» عصر روز گذشته در مرکز بسیج رسانه ملی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، در این مراسم که با حضور عوامل این نماآهنگ، احمد بابایی شاعر، رئیس مرکز بسیج رسانه ملی، رئیس موسسه شهید آوینی و اصحاب رسانه برگزار شد، محمد ساسان، یکی از تهیه‌کنندگان این اثر گفت: این اثر، بر‌مبنای چارپاره‌ای از احمد بابایی، شاعر آیینی در بین‌الحرمین کربلای معلی به کارگردانی محمدباقر مفیدی‌کیا ساخته شده و در آن علاوه بر داشتن نمادهای آشنای مذهبی نمادهایی انقلابی نیز وجود دارد.
ساسان در مورد گریم‌های این کلیپ هم گفت: محسن دارسنج، چهره‌پردازی که در کارهای سینمایی مختلفی حضور داشته و شاهد کارهای حرفه‌ای او بوده‌ایم وظیفه گریم‌های این نماآهنگ را بر عهده گرفت که کار سنگینی هم بود.
برای انتخاب و گریم چهره‌های شخصیت‌های حاضر در این کلیپ یعنی شهید حججی، شهید آوینی، امام خمینی(ره) و مرحوم سیدمحمد کوثری مداح حسینیه جماران روی بیش از 200 نفر تست صورت گرفت که در نهایت به 4 نفر رسیدیم و کار گریم برای هر چه شبیه‌تر شدن افراد انجام شد.
وی در ادامه با بیان این‌که ساخت این اثر از 20 اسفند شروع شد بیان کرد: یک گروه40نفره سینمایی برای ساخت «قبله آخرالزمانی‌ها» به عراق رفتند و وظیفه آهنگسازی این کار هم بر عهده میلاد بیضا بوده است.
تهیه‌کننده این اثر با اشاره به مشکلات مختلفی که در طول ساخت بر سر راه بود افزود: نیرویی خاص دل ما را علی‌رغم همه مشکلات قرص می‌کرد و مسائل را از جلوی پایمان بر می داشت در حدی که حتی یکی از بازیگران کار که مشکل گذرنامه داشت به شکل عجیب و غیرقابل باوری شرایط به گونه‌ای رقم خورد که با همکاری مسؤولین ناجا، گذرنامه او را از چاپخانه گذرنامه توانستیم بگیریم و نظایر این قبیل اتفاقات در طول کار برایمان زیاد اتفاق افتاد که اخلاص عوامل گروه و یاری اهل بیت(ع) مسائل را برایمان آسان می‌کرد.
وی در پایان سخنان خود از روسای مرکز بسیج صدا و سیما و موسسه شهید آوینی به عنوان صاحبین اثر تشکر کرد.
حسینی، دیگر تهیه‌کننده این اثر هم در سخنانی کوتاه با بیان این‌که افراد حاضر در تولید این اثر به نوعی دعوت شده بودند گفت: چیزی که خودم تجربه کردم این است که ما در این قبیل تولیدات به اندازه اخلاصمان تاثیر داریم. این قدر تیم تولید خالصانه پای کار آمدند که من فکر می کنم خیلی از اتفاقات معجزه‌گونه حل شد و هر جا که در می‌ماندیم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) به یاری ما می‌آمدند.
احمد بابایی، شاعر این اثر که خود نیز در نماآهنگ حضور دارد ضمن بیان چگونگی سرودن این شعر سراسر آن را شیرینی دانست. محسن دارسنج، چهره‌پرداز این اثر هم در سخنانی با بیان این‌که معمولا در کارهایم بعد از مدتی اذیت می‌شوم ولی در این کار به هیچ وجه این‌گونه نبود با چشمانی اشک‌آلود گفت: من سال گذشته در جشن منتقدین هنگام دریافت تندیسم آن را به شهید محسن حججی تقدیم کردم و امسال این توفیق را داشتم که خود او را چهره‌پردازی کنم.  همان‌طور که من او را دوست دارم حس می‌کنم او هم نظری به من داشت که توانستم چنین کاری را انجام دهم. اگر امروز به جایی رسیده‌ایم از لطف همین افراد است.
محمدمهدی رحمتی، رئیس مرکز بسیج رسانه ملی در این مراسم طی سخنان کوتاهی با تشکر از دست‌اندرکاران ساخت نماآهنگ «قبله آخرالزمانی‌ها» بیان کرد: تلاش‌های صورت گرفته برای بازسازی و تصویرسازی‌ها در این کار خیلی خوب بود و مراحل تولید اثر هم به گونه‌ای پیش رفت که علی‌رغم تصور قبلی‌مان مبنی بر نرسیدن این کار به ماه شعبان، این اتفاق افتاد و با تلاش عوامل تولید امروز شاهد رونمایی از کلیپ هستیم. وی افزود: برنامه سال 98 بسیج سازمان صدا و سیما این است که حداقل 5 کار فاخر در این سبک و اندازه انجام شود و امیدواریم که «قبله آخرالزمانی‌ها» فتح بابی برای ساخت آثار دیگر در این حوزه باشد.
مهدی نقویان، رئیس موسسه شهید آوینی هم گفت: باید قدر این کلیپ‌ها با این محتواها را بدانیم. این کار می‌تواند یکی از نمونه‌های موفق کلیپ‌سازی اسلامی و ایرانی و الگویی برای جوانانی که می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند باشد و موسسه شهید آوینی هم از این قبیل آثار حمایت خواهد کرد. در پایان این مراسم از نماآهنگ «قبله آخرالزمانی‌ها» و پوستر آن رونمایی شد. «قبله آخرالزمانی‌ها» که بر اساس شعری از احمد بابایی و با کارگردانی محمدباقر مفیدی‌کیا ساخته شده امشب از برنامه مخاطب خاص شبکه سه سیما پخش خواهد شد.