كی‌روش به تاج اعتماد ندارد!

چرا با وجود قول تاج، كارلوس دست به شكایت زد؟

كی‌روش به تاج اعتماد ندارد!

 كارلوس كی‌روش سرمربی تیم‌ملی ایران روز دوشنبه گذشته به صورت رسمی از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شكایت کرد. او 900 هزار دلار از ایران طلبكار است، بنابراین با وجود قول‌های فدراسیون تصمیم گرفت چنین کند. شكایت كارلوس از فدراسیون فوتبال درست در شرایطی كه در گیر و دار انتخاب سرمربی جدید است، بازخورد زیادی در خبرگزاری‌های دنیا داشت. حتی رویترز روز گذشته خبر شكایت رسمی كارلوس كی‌روش را تایید كرد. وكیل این مربی هم در گفت‌وگو با این سایت اعلام كرد: «موكلم شكایت خود را از فدراسیون فوتبال ایران به‌اتهام عدم پرداخت دستمزدش به فیفا ارسال كرده است.»
كارلوس در شش ماه پایانی همكاری‌اش با تیم‌ملی پولی دریافت نكرد. او بعد از جام جهانی قراردادش را به مدت شش ماه با فدراسیون فوتبال ایران تمدید كرد. فدراسیون فوتبال به‌دلیل تحریم‌های بانكی موفق نشد از آن زمان پولی برای كارلوس واریز كند. در این بین حتی آمریكا حساب این مربی را در سوئیس بست تا مشكلاتی برای كی‌روش ایجاد شود. فدراسیون فوتبال در یك مرحله تلاش كرد تا صد هزار دلار برای این مربی واریز كند ولی پول به‌دلیل تحریم‌ها دوباره به حساب فدراسیون برگشت خورد.
اخیرا مهدی تاج برای آن‌كه مانع شكایت كارلوس كی‌روش به فیفا شود نامه‌ای برای او ارسال كرد. رئیس فدراسیون در این نامه توضیح داد مذاكرات خوبی با كنفدراسیون فوتبال آسیا درباره انتقال پولش داشته و قرار است آنها 900 هزار دلار را به حسابش واریز كنند. كارلوس كی روش اما در پاسخ به این نامه اعلام كرد به‌طور قطع از فدراسیون فوتبال شكایت می‌كند. كاملا پیدا بود بحث كارلوس تنها پولش نیست و علت شكایت مسائل دیگری هم هست. كی‌روش در این نامه به مهدی تاج اعلام كرد او نقش پررنگی در شكست ایران در جام ملت‌ها داشته و توضیحات خود را نیز بیان كرد. كی‌روش همچنین به گلایه از تاج پرداخت كه پول‌های صعود به جام جهانی 2018 چه شده است؟ كارلوس انتقادهای دیگری هم از رئیس فدراسیون فوتبال داشت و در نهایت اعلام كرد او را مجبور كرده است تا شكایت كند. كی‌روش در این‌نامه همچنین تاكید كرد كه نسبت به مهدی تاج بی‌اعتماد است و در واقع این بی‌اعتمادی است كه باعث شكایت شده است.
یك منبع آگاه هم در فدراسیون فاش كرد تاج می‌توانست سیاستمدارانه‌تر با این مساله برخورد كند.كی‌روش بعد از جدایی از تیم ملی چند بار به خاطر دریافت مطالباتش از فدراسیون فوتبال برای مهدی تاج ایمیل ارسال كرد ولی او پاسخ این ایمیل‌ها را نداد تا كی‌روش تصمیم به شكایت بگیرد.
كارلوس قصد دارد تا پایان شكایت برود اما فدراسیونی‌ها می‌گویند این مشكل حاد نیست و خیلی زود حل خواهد شد. با توجه به جلسه‌ای كه تاج در مالزی با مسؤولان كنفدراسیون فوتبال آسیا داشته، مشكل تا حدود زیادی قابل حل به نظر می‌رسد.
 اگر AFC قبول كند پول را به حساب این مربی بریزد در آن صورت ایران به‌سادگی توانسته تحریم‌ها را دور بزند و پول كارلوس را بدهد. تاج هم اخیرا در مصاحبه‌اش گفته بود: «پول كی‌روش آماده است و ما تنها مشكل انتقال آن را داریم كه با قول AFC این مشكل هم حل خواهد شد.»