معلم قلابی  زندانی آزاد می‌كرد

معلم قلابی زندانی آزاد می‌كرد


معلم قلابی با جعل مدارك كارگزینی با سپردن كفالت، زندانیان را آزاد می‌كرد. متهم برای آزادی زندانیان از خانواده هایشان پول می‌گرفت.
به گزارش جام‌جم، چند روز پیش مرد 40 ساله‌ای كه مدعی بود معلم است نزد یكی از بازپرس‌های دادسرای ناحیه 34 تهران رفت تا كفالت مرد سارقی را انجام دهد، اما بازپرس با مشاهده مدارك وی متوجه جعلی بودن مدارك شد و آن مرد را بازداشت كرد. در ادامه پرونده‌ای در این‌باره در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34‌تهران تشكیل و تحقیقات زیر نظر دادیار مدرس آغاز شد .
متهم پرونده به دادیار پرونده گفت: در یكی از مدارس شهرستان پاكدشت معلم هستم. چند روز پیش یكی از اقوام كه فرزندش زندانی است نزدم آمد و خواست كفالت فرزندش را در دادسرا انجام دهم تا او آزاد شود كه قبول كردم، مداركم واقعی است و خلافی انجام نداده‌ام.
در تحقیقات بعدی دادیار پرونده برای بررسی ادعای متهم از اداره آموزش و پرورش شهرستان پاكدشت استعلام كرد كه معلوم شد او معلم آنجا نبوده و دروغ گفته و مداركی كه ارائه داده جعلی است. در جریان تحقیقات معلوم شد معلم قلابی از چندی پیش با مراجعه به 21 شعبه در دادسرا‌های سطح تهران كفالت گذاشته و مقدمات آزادی برخی زندانیان را فراهم کرده است.
متهم به افسر تحقیق گفت: جعل مدارك هویتی و اشتغالم را از دوستم كه جاعلی سابقه دار است یادگرفتم و برای خودم مدارك اشتغال به كار و حكم كارگزینی مربوط به یك معلم را جعل كردم. بعداز آن با پرسه زدن مقابل دادسرا‌های تهران خانواده زندانیانی را كه به‌دنبال كفیل برای ضمانت و آزادی بودند شناسایی می‌كردم.
وی افزود: با فریب این افراد كفالت ده تا 60 میلیون تومانی برایشان انجام می‌دادم و در قبال این كار پول می‌گرفتم.