خودكشی بعد از قتل همسر و فرزند

اولیای‌دم درخواست دیه را مطرح كردند

خودكشی بعد از قتل همسر و فرزند

با مرگ مرد میانسال كه همسر سابق و فرزند هشت ساله‌اش را به طرز فجیعی كشته بود، اولیای‌دم دیروز درخواست دریافت دیه از صندوق بیت‌المال را مطرح كردند. این مرد پس از قتل همسر و فرزندش خودكشی كرد.
به گزارش جام‌جم، پانزدهم اسفند سال ۹۶ مردی هراسان با كلانتری ۱۴۰تهرانسر تماس گرفت و درخواست كمك كرد. وی گفت: همكارم به نام محمود دقایقی پیش برایم پیامكی ارسال كرد كه از خواندن آن وحشت كردم. محمود كه از مدت‌ها قبل با همسرش اختلاف داشت و از او جدا شده بود در پیامكی از من حلالیت خواسته و گفته بعد از كشتن همسر و فرزندش دست به خودكشی خواهد زد.
با این تماس ماموران پلیس به خانه محمود در خیابان خسرو پرویز تهرانسر رفتند و پس از وارد شدن به خانه وی با پیكر بی‌جان پسر هشت ساله‌ای به نام زرتشت روبه‌رو شدند كه شواهد نشان می‌داد براثر برق گرفتگی جان سپرده است. محمود نیز در حالی كه خون آلود بود و به‌سختی نفس می‌كشید در گوشه اتاق افتاده بود. پیكر نیمه‌جان وی به بیمارستان فیاض بخش منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. این مرد ۴۲ ساله كه معجزه‌آسا زنده مانده بود به ماموران پلیس گفت: من همسرم را كشتم و می‌خواستم خودكشی كنم اما چون از آینده پسرم می‌ترسیدم ابتدا او را كشتم و سپس دست به خودكشی زدم.
با اظهارات این مرد، ماموران به خانه همسر سابق وی به نام زهره كه آرایشگر بود و چند خیابان آن طرف‌تر سكونت داشت رفتند و با پیكر بی‌جان زهره روبه رو شدند كه چند ساعت از مرگ وی گذشته بود.
محمود تحت بازجویی قرار گرفت و به تشریح جزئیات زندگی‌اش پرداخت. وی گفت: من فوق لیسانس دارم و در شهرداری كار می‌كنم. سال ۸۵ با زهره ازدواج كردم. ما صاحب یك پسر شده بودیم و زندگی بدی نداشتیم. تا این‌كه به او سوءظن پیدا كردم و فروردین سال ۹۶ از هم جدا شدیم.  چند ماه از جدایی ما گذشته بود كه بار دیگر رجوع كردیم، اما همسرم در خانه خودش و من در خانه خودم، همراه پسرم زندگی می‌كردیم. من همه تلاشم را می‌كردم تا توجه زهره را جلب كنم و زندگی‌ام را از نو بسازم. من همه درآمدم را صرف خرید گل و غذا برای همسرم می‌كردم. آخرین بار با من تماس گرفت و از من خواست تا به خانه ‌اش بروم. او می‌گفت می‌خواهد واقعیتی را به من بگوید. وقتی به خانه زهره رفتم به من گفت؛ قصد ازدواج با مرد دیگری را دارد. زهره در حال قلیان كشیدن بود و من می‌خواستم برای قلیان با چكش زغال خرد كنم كه با شنیدن این حرف عصبانی شدم و با چكش به سر او زدم. همسرم روی زمین افتاد و من شلواری را كه در گوشه اتاق افتاده بود داخل دهان او فرو كردم و از خانه خارج شدم. می‌خواستم خودكشی كنم و به این زندگی پایان دهم اما دلم برای زرتشت سوخت. می‌دانستم او هم زندگی خوبی نخواهد داشت به همین خاطر به خانه رفتم و سیم برقی را كه از قبل برای خودكشی خودم تهیه كرده بودم به انگشت شصت پسرم وصل كردم اما وقتی دیدم در حال زجر كشیدن است برق را از او جدا و پسرم را خفه كردم. سپس دست به خودكشی زدم اما زنده ماندم.
با اعتراف‌های تكان‌دهنده این مرد، پلیس به جست‌وجو در خانه وی پرداخت و یك فلش كشف كرد كه حاوی فایل صوتی ۷ ساعته بود كه محمود و زهره درباره اختلاف‌هایشان با هم صحبت كرده بودند. پنج روز از این جنایت تكان‌دهنده گذشته بود كه محمود هنگام انتقال به بازداشتگاه اداره آگاهی در حالی كه دست‌هایش از پشت با دستبند بسته شده بود خودش را از راهرو طبقه سوم به پایین پرت كرد و جان سپرد.
با مرگ این متهم پرونده جنایت خانوادگی نیز بسته شد. تا این‌كه دیروز پدر و مادر زهره با مراجعه به دادگاه كیفری یك استان تهران درخواست دیه از صندوق بیت‌المال را مطرح كردند. آنها طی نامه‌ای به قضات شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران نوشتند با مرگ داماد سابقمان تقاضا داریم تا دیه دخترمان از صندوق بیت‌المال به ما پرداخت شود.
قضات دادگاه قرار است پس از تشكیل جلسه درباره این درخواست اظهار نظر كنند.