افزایش 10 درصدی حقوق بعلاوه  ۴۰۰ هزار تومان الزامی است

افزایش 10 درصدی حقوق بعلاوه ۴۰۰ هزار تومان الزامی است


حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو كمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق مصوبه مجلس تمام كاركنان لشكری، كشوری و بازنشستگان كه پنج میلیون نفر هستند، ۴۰۰ هزار تومان به حقوقشان اضافه می‌شود، همچنین علاوه بر این مبلغ ۱۰ درصد نیز افزایش حقوق مشترك برای این افراد وجود خواهد داشت.
حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این‌كه مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق‌ها قانون است و باید اجرایی شود، گفت: هیچ ابهامی نسبت به این مصوبه وجود ندارد، چراكه این میزان افزایش حقوق مصوبه مجلس بوده و به تایید نهایی شورای نگهبان هم رسیده و باید اجرایی شود.
وی با تاكید بر این‌كه دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند مصوبات مجلس را تغییر دهد، ادامه داد: بازنشستگان علاوه بر افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی به‌علاوه ۱۰ درصد، مشمول همسان‌سازی حقوق نیز خواهند بود. دولت موظف است از ابتدای فروردین با صدور حكم مصوب مجلس، افزایش حقوق‌ها را عملیاتی كند.
نماینده همدان در مجلس با اعلام این‌كه نمایندگان مجلس به پای اجرای قانون ایستاده‌اند و از همه ابزارهای نظارتی برای اجرای عدالت استفاده می‌كنند، بیان كرد: مجلس قانون را مصوب كرده است و باید نمایندگان در مرحله اجرا از آن حمایت كنند.