صدرنشینی؛ هدف قرمزها در آسیا

الاهلی - پرسپولیس؛ ساعت 20 در ورزشگاه آل مكتوم

صدرنشینی؛ هدف قرمزها در آسیا

ورزشگاه آل مكتوم دبی، احتمالا در شرایطی كه هواداران پرسپولیسی بیشتری را در خود جای خواهد داد، از ساعت 20 امشب، میزبان بازی برگشت الاهلی عربستان و پرسپولیس است؛ دیداری كه برای هر دو تیم حكم مرگ و زندگی را دارد و برنده‌اش، می‌تواند یكی از شانس‌های اصلی صعود باشد. 
13روز پیش، پرسپولیس و الاهلی در شرایطی بازی رفت را در دوحه قطر برگزار كردند كه تیم برانكو ایوانكوویچ فقط با یك امتیاز در قعر جدول قرار داشت و تیم خورخه فوساتی، با 
3 امتیاز، امیدوار بود دور رفت را با صدرنشینی به پایان برساند. آن بازی با برتری 2 بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت تا در آستانه بازی برگشت شرایط كاملا متفاوت باشد. حالا خورخه فوساتی از الاهلی اخراج شده و تیمی كه نیم نگاهی به صدرنشینی دارد پرسپولیس است. پرسپولیس در حساس‌ترین مقطع فصل، به بهترین فرم خود رسیده و در ۶ دیدار گذشته در لیگ و آسیا به ۵ پیروزی دست یافته است.این نتایج باعث شده تا پرسپولیس با فاصله ۵ امتیاز نسبت به تیم دوم صدرنشین لیگ برتر ایران باشد. پیروزی پرسپولیس در این دیدار این تیم را در جمع ۲ تیم نخست گروه قرار می‌دهد و در صورت تساوی پاختاكور ازبكستان با السد قطر نماینده ایران می‌تواند در آسیا نیز صدرنشین گروه شود.
البته بازیكنان پرسپولیس در این دیدار باید جانب احتیاط را رعایت كنند چراكه ۶ بازیكن این تیم، یك اخطاره هستند. سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، مهدی ترابی، بشار رسن و ماریو بودیمیر در صورت دریافت كارت زرد در این دیدار، بازی بعدی پرسپولیس در آسیا را كه اتفاقا مصاف با پاختاكور در ازبكستان است از دست خواهند داد.
 بدون شكست، مقابل الاهلی
این بیست و نهمین تقابل پرسپولیس با تیم‌های عربستانی است. در 28 بازی قبلی، آمار تیم قرمزپوش تهرانی، آمار بهتری بوده است. پرسپولیس تاكنون 10 بار مقابل تیم‌های عربستانی، به پیروزی رسیده و در 7 بازی شكست خورده است. 11 دیدار هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده. از طرفی این چهارمین رویایی تاریخ دو تیم پرسپولیس و الاهلی به شمار می‌رود. این دو تیم نخستین بار در مرحله یك چهارم نهایی فصل 2017 به مصاف هم رفتند كه بازی رفت در عمان با تساوی 2به2 تمام شد و بازی برگشت هم در دبی با نتیجه 3 بر یك به سود پرسپولیس خاتمه یافت. پرسپولیس آن پیروزی را با شكست 2 بر صفر الاهلی در بازی رفت رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان تكرار كرد و حالا در شرایطی كه در 3 بازی قبلی اش، هرگز مقابل الاهلی شكست نخورده، برای بازی چهارم آماده می‌شود.
 لیگ قهرمانان آسیا
برنامه بازی‌های امروز
گروه B
لوكوموتیو تاشكند - الاتحاد عربستان (17:30)
الوحده امارات - الریان قطر (19:50)
گروه D
الاهلی عربستان - پرسپولیس (20)
السد - پاختاكور (20:30)