دستبرد مرد پرتقال فروش  به حساب مشتریان

دستبرد مرد پرتقال فروش به حساب مشتریان

مرد پرتقال فروش كه با اسكیمر حساب 200 نفر را در تهران خالی كرده بود، در مخفیگاهش در گرگان شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده با طرح شكایت‌های مشابه در پلیس فتای تهران آغاز شد. بررسی شكایت‌ها نشان داد، شكات در دام یك مجرم اسكیمری گرفتار شده و در حالی كه كارت بانكی در اختیار خودشان بوده، موجودی حسابشان خالی شده است.
شگرد سرقت نشان داد، از حساب مالباختگان به یك شیوه سرقت شده و آنها در دام یك مجرم گرفتار شده‌اند. ماموران برای شناسایی مجرم به تحقیق از مالباختگان پرداخته و متوجه شدند، آنها روز قبل از سرقت از 
پرتقال‌فروش دوره گردی با كارت بانكی خرید كرده بودند.
با كشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و كارشناسان پلیس فتا با بررسی لیست مجرمان اسكیمری موفق شدند، ردپای یك مجرم سابقه‌دار به نام اشكان 42 ساله را در این پرونده كشف كنند. اشكان دارای سوابق متعدد دستگیری در شهرهای كرج، قم، دماوند، پردیس، مارلیك و اندیشه بود.
با شناسایی چهره متهم توسط مالباختگان، عملیات دستگیری او با دستور قضایی آغاز شد.
ماموران با ردیابی‌های پلیسی خانه او را در شمال كشور شناسایی كرده و راهی آنجا شدند اما متهم قبل از حضور پلیس متواری شده بود. سرانجام مخفیگاه اشكان در شهر گرگان شناسایی و 21 فروردین امسال دستگیر شد. در بازرسی از مخفیگاهش نیز دستگاه كپی اسكیمر، كارت‌های كپی شده شكات و مالباختگان، سیستم رایانه، دستگاه‌های متعدد كارت خوان سیار و دهها كارت خام كشف شد .
متهم در همان تحقیقات اولیه به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانكی شكات اعتراف كرد و عنوان داشت كه در زمان حضورش در شهر تهران، با استفاده از مدارك شناسایی جعلی در مسافرخانه‌های مختلف شهر اتاق اجاره كرده بود. روزها در پوشش «دست‌فروشی» و «دوره‌گردی» در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه مناطق غرب پایتخت به این شیوه اقدام به كپی كردن كارت‌های عابربانك افراد كرده و با استفاده از رمز كارت كه خود مالباختگان اعلام می‌كردند، از حساب طعمه‌ها برداشت می‌كرد.
سرهنگ تورج كاظمی، رئیس پلیس فتای تهران در این باره گفت: تاكنون با شناسایی بیش از 200 نفر از شكایت و با بررسی تراكنش‌های مالی حساب‌های بانكی متعلق به این مالباختگان ارزش مالی پرونده به 
بیش از300 میلیون تومان رسیده كه این تعداد از شكات و ارزش مالی پرونده همچنان در حال افزایش است.