سفر به عتبات  486 هزار تومان ارزان شد

سفر به عتبات 486 هزار تومان ارزان شد

مدیركل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: رایگان شدن صدور ویزای زائران عتبات، كاهش ۲۰ درصدی هزینه سفر زمینی و ۱۵ درصدی
 هزینه سفر هوایی و همچنین افزایش تعداد زائران را به دنبال داشته است.
به گزارش مهر، مرتضی آقایی افزود: پیش از این ۴۸۶ هزار تومان برای صدور ویزا از زائران دریافت می‌شد كه با رایگان شدن روادید، این مبلغ از هزینه سفر زائران كم شده است.
وی با اشاره به این كه رایگان شدن صدور ویزا برای زائران عتبات باعث رونق این سفرها شده است، گفت: با توجه به این كه در ایام اعیاد شعبانیه هستیم شاهد افزایش سفرهای زائران به عتبات عالیات بوده‌ایم به طوری كه میزان اعزام‌ها نسبت به ایام نوروز هم بیشتر بوده است.
آقایی با تاكید براین كه رایگان شدن هزینه روادید به معنای لغو روادید نیست، عنوان كرد: برخی علاقه‌مندان به تشرف برداشت‌شان از رایگان شدن این بوده كه كلا روادید لغو شده است به همین دلیل بدون داشتن ویزا به مرزها سفر كرده‌اند كه همین موضوع باعث ایجاد مشكلاتی برای آنها شده است.
به گفته مدیركل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، مشتاقان زیارت عتبات عراق برای دریافت و صدور ویزا باید از طریق ٢٥٠٠ دفتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت اقدام كنند.
وی با اشاره به این كه روزانه بیش از ده هزار ویزای رایگان توسط سفارت عراق صادر می‌شود، گفت: از ۱۷ فروردین هزینه صدور ویزا لغو شده و تاكنون حدود۲۰۰ هزار ویزا برای زائران صادر شده است.