محاسبه  نرخ طرح ترافیك  در سامانه تهران من

محاسبه نرخ طرح ترافیك در سامانه تهران من

 شهروندان تهرانی با مراجعه به سامانه «تهران من» می‌توانند با توجه به ساعات تردد، محل سكونت و نوع معاینه فنی خودروی خود، میزان عوارض پرداختی را محاسبه كنند.
 به گزارش جام‏جم، شهروندان تهرانی از این پس می‌توانند نرخ عوارض طرح ترافیك خود را در سال 98 طی چهار مرحله ساده محاسبه كنند. هر شهروند برای استفاده از این امكان می‌تواند با مراجعه به نشانی اینترنتی 98_calculation My.tehran.ir/tarh  ابتدا نوع معاینه فنی خودرو را (عادی، برتر، هیبریدی و برقی) مشخص كرده و سپس محل سكونت خود را انتخاب ‌كند. محل سكونت در سه گزینه محدوده طرح ترافیك، محدوده كنترل آلودگی هوا(زوج و فرد سابق) و خارج از این دو محدوده تعیین شده است. شهروندان با مشخص كردن محدوده تردد (طرح ترافیك یا كنترل آلودگی هوا) و سپس تعیین ساعات تردد، می‎توانند میزان دقیق عوارض پرداختی را محاسبه كنند.
برای تردد در محدوده كنترل آلودگی هوا هر پلاك تهرانی ۲۰ روز و هر پلاك شهرستانی نیز ۱۵ روز سهمیه رایگان (در هر فصل) دارند. همچنین اگر فردی قصد تردد در هر دو محدوده طرح ترافیك و كنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) را داشته باشد فقط نرخ محدوده طرح ترافیك برای وی محاسبه خواهد شد. 
 ساعات تردد در محدوده‎های تعیین شده در دو بخش ساعات اوج (30/6 تا 10 و 16 تا 19) و غیر اوج (10 تا 16) تعریف شده‎ است.