یا همه  یا هیچ کس

سرپرست فدراسیون والیبال: اعزام تیم به لیگ ملت‌ها در گرو رفتار آمریکایی‌هاست

یا همه یا هیچ کس

میزبان مرحله‌نهایی لیگ ملت‌های والیبال برای سه سال آینده آمریكاست. كشوری كه سال قبل و پیش از ورود ملی‌پوشان ایران در همان فرودگاه، بچه‌های ایران را مورد بازجویی قرارداد. 
رفتار نامناسب آمریكایی‌ها بلافاصله به گوش مسؤولانFIVB  رسید اما آمریكایی‌ها زیر بار نرفتند و مسؤولان فدراسیون والیبال به‌شدت نگران این هستند كه ماجرای سال قبل تكرار شود وبه بعضی از ورزشكاران ویزا ندهند. با افشین داوری، سرپرست فدراسیون والیبال تماس گرفتیم تا از او درباره سفر به آمریكا سوال كنیم. 
​​​​​​​
خیلی‌ها نگران هستند كه دوباره و در سفر به آمریكا ملی‌پوشان ایران مورد بازجویی قرار بگیرند. 
اول از همه باید بگویم كه ما برای گرفتن ویزا اعتراض خودمان را اعلام كرده‌ایم. ما بازیكنان بزرگی در تیم ملی داریم. آنها چند بار راهی آمریكا شده‌اند و هیچ مشكلی هم وجود نداشته است. منطقی نیست كه حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه كنیم تا تیم به دبی اعزام و مجدداً همان روند تكراری گذشته انجام شود. 

شما قبلا همكاری خوبی با فدراسیون آمریكا داشته‌اید. پس چرا این اتفاق‌ها می‌افتد؟
دقیقا. آنچه كه برای ما مهم است و به آن پایبند هستیم این است كه منزلت جمهوری اسلامی حفظ شود. در لوزان با دبیر فدراسیون آمریكا نشستی داشتم و تاكید ما بر این است كه چون ایران در گذشته با آمریكایی‌ها همكاری داشته پس بر این اساس باید این همكاری دو طرفه باشد. 

آمریكایی‌ها تعهدی نداده اند كه مشكلی برای ملی‌پوشان ایران پیش نیاید؟
ما كارهای لازم را انجام داده‌ایم و مبالغ لازم را هم برای سفارت واریز كرده‌ایم. آمریكایی‌ها قول هرگونه همكاری را داده و متعهد شده‌اند مشكلی برای ملی‌پوشان ایران پیش نخواهد آمد. متاسفانه خیلی از مسائل سیاسی شده است. 
با توجه به شرایط اقتصادی كشور منطقی نیست ۶۰۰ میلیون تومان هزینه كنیم در حالی كه هنوز صعود به مرحله نهایی مسابقات مشخص نیست.  تمام تلاش آمریكایی‌ها این است كه این اتفاق رخ دهد. البته مسائل سیاسی ـ اجتماعی نیز در این موضوع دخیل است. 

اگر روادید برای یكی دو نفر صادر نشود، تیم را اعزام می‌كنید؟
گفتم كه شأن و منزلت جمهوری اسلامی برای ما از همه چیز مهم‌تر است. اگر این رفتارها تكرار شود ما هیچ اعزامی نخواهیم داشت. آنها سه سال دیگر میزبان هستند و اصلا منطقی نیست كه ما هر سال برای گرفتن ویزا به این شكل اقدام كنیم. ما یا با تیم كامل می‌رویم یا اصلا اعزامی صورت نخواهد گرفت. 

به‌عنوان آخرین سوال انتخابات فدراسیون والیبال چه زمانی برگزار می‌شود؟
منتظر ابلاغ وزارت ورزش و جوانان هستیم. در هر صورت ما داریم كارهای خودمان را انجام می‌دهیم. چند هیات ثبت‌نام‌های خودشان را انجام داده‌اند و روند تایید صلاحیت نفراتی كه می‌خواهند در انتخابات شركت كنند هم انجام شده است. امیدواریم كه اتفاق‌های خوبی بیفتد.