بازگشت شهاب حسینی در عیدفطر

بازگشت شهاب حسینی در عیدفطر


كارگردان فیلم «لابیرنت» از اكران احتمالی این اثر سینمایی در عیدفطر خبر داد. شهاب حسینی، نقش اصلی این فیلم را بازی می‌كند.
به گزارش ایسنا، لابیرنت اولین تجربه بلند سینمایی امیرحسین ترابی است كه با بازی شهاب حسینی و ساره بیات متقاضی شركت در جشنواره ملی فجر بود، اما به جشنواره راه پیدا نكرد و دو ماه بعد از آن فقط در بخش بازار جشنواره جهانی به نمایش درآمد كه بازخورد خوبی هم از سوی تماشاگران گرفت.
او درباره این استقبال و در پاسخ به این‌كه چرا فیلمش در بخش ملی فجر نبود به ایسنا گفت: اگر دو ماه پیش قرار بود به این سؤال پاسخ دهم شاید جواب دیگری داشتم، اما الان با گذشت این مدت، فقط باید بگویم این سلیقه هیات داوران بوده كه فیلم لابیرنت انتخاب نشود. در حال حاضر خوشحالم كه فیلم در جشنواره نبود چون وقتی فیلم‌های بخش نگاه نو را می‌دیدم كه بعضی از آنها با كیفیت پایین حضور داشتند، احساس می‌كردم خوب شد كه فیلم من در این بخش نبود، چون بعضی از فیلم‌ها در حد استاندارد‌های حضور در جشنواره نبودند.
او افزود: بنابراین به جز سلیقه هیات داوران، این‌كه دلیل دیگری وجود داشته یا خیر را اطلاعی ندارم.
ترابی درباره برنامه‌ریزی برای اكران عمومی و جشنواره‌ای فیلمش هم گفت: پخش كننده داخلی، خانه فیلم با مدیریت سعید خانی است و در تلاش برای اكران اول یا دوم عید فطر هستیم. تا آن زمان ممكن است در جشنواره‌های خارجی هم شركت كنیم، چون لابیرنت در بازار جشنواره برلین نمایش گسترده داشت و از سوی چند جشنواره درخواست‌هایی برای فرستادن فیلم داشتیم كه هنوز جواب قطعی نگرفته‌ایم.
این كارگردان جوان درباره حضور شهاب حسینی در لابیرنت كه هیچ‌كدام مانند دیگر فیلم‌های سال قبلش به جشنواره راه نیافتند، گفت: وقتی بازیگری با سابقه كاری شهاب حسینی قبول می‌كند در تجربه اول كارگردانی بازی كند حتما می‌داند كه چه اثری را انتخاب كرده است. او تجربیات خود را در سینمای حرفه‌ای انجام داده و دوست دارد در فضای فیلم‌های اول و كمك كردن به جوانان پیشقدم باشد تا بتواند یك ایدئولوژی درستی را به چرخه سینما وارد كند و این برای جوان‌هایی كه دوست دارند در كارشان با یك گروه حرفه‌ای كار كنند اتفاقی فوق‌العاده خوب است.
ترابی با اشاره به داستان فیلم اولش و این‌كه گاهی یك خطا مشكلات متعددی را مثل لابیرنت ایجاد می‌كند و چنین داستان‌هایی می‌تواند تلنگری به همه ما باشد، درباره فیلم جدیدش گفت: من طرفدار قصه و سینمای داستانگو هستم و دوست دارم تماشاگر به چالش كشیده شود به همین دلیل قصه‌ای كه برای فیلم جدیدم می‌نویسم هم با چنین ویژگی‌هایی است.
شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، فریبا جدی‌كار، علیرضا ثانی‌فر، مریم معصومی، شیرین یزدان بخش، مهسا باقری و پژمان جمشیدی بازیگران لابیرنت هستند.