اهدای لوح «وفا» به مجیدی

اهدای لوح «وفا» به مجیدی


تنها عضو ایرانی بنیاد بین‌المللی مولانا در ایران از حضور مجید مجیدی در جشنواره جهانی «صوفی‌سین» و اهدای جایزه ویژه جشنواره همراه لوح تقدیر «وفا» به این فیلمساز خبر داد.
فروزنده اربابی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر برگزاری دومین دوره جشنواره صوفی‌سین اظهار كرد: از اول تا هفتم ماه می ‌(یازدهم تا شانزدهم اردیبهشت)، به مناسبت ورود خانواده مولانا به قونیه، جشنواره جهانی عرفانی قونیه برگزار می‌شود و در آن فقط فیلم‌هایی كه تم عرفانی و مذهبی دارند، پذیرفته می‌شوند. كارگردانان برجسته‌ای از تركیه، فیلم‌ها و كارگردانانی را انتخاب می‌كنند.
او افزود: پارسال كه این جشنواره برای اولین‌بار برگزار شد، آقای رضا میركریمی با فیلم
«زیر نور ماه» دعوت جشنواره را قبول كردند و تنها كارگردانی بودند كه لوح تقدیر جشنواره و وزارت فرهنگ تركیه را گرفتند. فیلم‌شان هم مورد اقبال عمومی قرار گرفت.
اربابی درباره حضور مجید مجیدی در جشنواره صوفی‌سین گفت: امسال دبیرخانه این جشنواره آقای مجیدی را با فیلم‌های بید مجنون و بچه‌های آسمان دعوت و ایشان نیز قبول كرده‌اند. ایشان در روزهای سوم تا ششم می‌در قونیه حضور خواهند داشت و فیلم بید مجنون با حضور خودشان به نمایش درمی‌آید و نشست‌های دانشگاهی و رسانه‌ای دارند. امسال تنها كارگردانی كه جایزه ویژه جشنواره همراه لوح تقدیر وفا به او تعلق می‌گیرد آقای مجیدی است. اهدای این لوح قدردانی از كارگردان‌هایی است كه به ریشه‌ها و باورهای معنوی و مذهبی خود وفادار مانده‌اند. همچنین این جشنواره یك بخش سناریونویسی دارد كه علاقه‌مندان می‌توانند از سال دیگر از طریق سایت صوفی‌سین اطلاعات لازم را بگیرند.