از كودكان بزهكار تا تئاتر معلولان

از كودكان بزهكار تا تئاتر معلولان


 حمید كیانیان، تئاتر را از سال 50 زمانی كه تازه هفت سال داشت، شروع كرد. اواخر دهه 60، بعد از این كه گروه تئاتری كه سال‌ها با آنها كار می‌كرد، منحل شد، سراغ یك كار متفاوت رفت.
 همان زمان بود كه گروه تئاتر بچه‌های بزهكار زیر 16 سال را در داخل زندان راه‌اندازی كرد. او درباره تشكیل این گروه می‌گوید: رفتار بچه‌ها به وضوح تغییر كرد. پسری كه همه از او فراری بودند، حالا رفتارش خیلی بهتر شده است.
 تئاتر بچه‌های بزهكار اما یك سال بیشتر اجرا نداشت. بعد از آن بود كه كیانیان، به دلایل شخصی از صحنه تئاتر دور افتاد. 13 سال بعد اما به علاقه‌اش تئاتر برگشت و بعد از یكی دو سال، گروه تئاتر معلولان را راه‌اندازی كرد. گروهی كه سال 88 پا گرفت و حالا در قالب یك موسسه خیریه به معلولانی كه می‌خواهند متفاوت زندگی كنند، خدمات می‌رساند.
كیانیان درباره شكل‌گیری موسسه هم می‌گوید: «می‌خواستم یك كار اساسی به غیر از تئاتر برای بچه‌ها انجام دهم، اما هنوز نمی‌دانستم این خواسته چیست؟ یك بار كه به حرم حضرت رضا(ع) رفتم، تا چشمم به ضریح افتاد ناخود آگاه گفتم: آموزشگاه هنر ویژه معلولان». همین شد كه آموزشگاه هنر در كنار تشكیل گروه تئاتر، برای بچه‌ها كلاس‌های موسیقی و هنرهای تجسمی برگزار می‌كند.