منتقدان ترامپ و هوش مصنوعی

منتقدان ترامپ و هوش مصنوعی


كاخ سفید از هوش مصنوعی برای شناسایی تك‌تك منتقدان سیاست‌های دولت ترامپ قبل از هرگونه اقدام عملی استفاده می‌كند.
به گزارش مهر، مایكروسافت یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های پیشتاز در عرصه فناوری‌های نوین، قصد دارد با دانشگاه نظامی چین برای تولید سیستم‌های هوش مصنوعی همكاری كند. این سیستم‌ها می‌توانند توسط دولت‌های مختلف جهان برای كنترل لحظه به لحظه امور مورد استفاده قرار بگیرند.
نكته قابل تأمل در این زمینه صادرات این نوع فناوری‌ها توسط یك شركت آمریكایی به دیگر نقاط جهان است. در شرایطی كه آمریكایی‌ها مدعی دفاع از آزادی بیان در سراسر جهان هستند، شركت‌های فناوری وابسته به آنها به شیوه‌ای دیگر عمل كرده و در عمل برای گسترش و فروش محصولاتی تلاش می‌كنند كه می‌توانند كاربردهایی دوگانه و محدودكننده داشته باشند.
محققان حوزه علوم اجتماعی هشدار می‌دهند كه فناوری‌های جدید ابداع شده توسط كشورهای اروپای غربی و آمریكا می‌توانند ابزاری بسیار خطرناك برای كنترل آنی و جاسوسی لحظه به لحظه شهروندان در اختیار آنها قرار دهند و مردم كشورهایی كه مدعی دفاع از دموكراسی هستند نیز از چنین خطراتی در امان نیستند.
سیستم‌های هوش مصنوعی این نوع توانمندی‌های كنترلی و نظارتی را قدرت بخشیده و بر دقت آنها می‌افزایند. پیش‌بینی می‌شود در آینده از این سیستم‌ها به طور گسترده در گوشی‌های هوشمند، موتورهای جست‌وجوی اینترنتی، سیستم‌های صوتی دیجیتال و حتی سرویس‌های تحت وب استفاده شود.