بنیامین  در  ماه عسل

در یک اتفاق غیرمنتظره، اجرای برنامه پیش از افطار شبکه3 به یک خواننده پاپ رسید

بنیامین در ماه عسل

ادامه از صفحه 5
خداحافظی علیخانی
همین دو ماه پیش و در اسفند سال قبل بود كه در مراسم اختتامیه پنجمین دوره از جشنواره تلویزیونی جام‌جم، احسان علیخانی وقتی برای دریافت تندیسش در بخش بهترین اجرای برنامه‌های تركیبی برای ماه عسل روی سن آمده بود، در حضور دكتر علی‌عسكری رئیس سازمان صدا و سیما، دكتر مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و دیگر مدیران شبكه‌های تلویزیونی و خبرنگاران حاضر، خبر از اتمام پخش برنامه ماه عسل داد و گفت كه بعد از سال‌ها، دیگر این برنامه را تولید نخواهد كرد.
ماه عسل پرسروصداترین برنامه رمضانی این سال‌های سیما بود و شكی نیست كه می‌توان آن را در این سال‌ها به عنوان یكی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها هم دانست. برنامه‌ای كه البته دوران مختلفی از فراز و فرود را هم پشت سر گذاشت و در سال‌های مختلف با حاشیه‌هایی همراه بود.
شروع داستان ماه عسل با فرزاد حسنی كلید خورد. ماه عسل در زمان تولدش برنامه‌ای تازه با ساختار و قالبی متفاوت در رسانه ملی بود. در آن روزهایی كه علی زاهدی تهیه‌كننده برنامه‌های پرمخاطبی چون «كوله‌پشتی»، «ویتامین سه» و «نیمروز» سنگ‌بنای این برنامه تازه را روی هم می‌چید، حضور مردم عادی در تلویزیون و روایت از قصه‌های زندگی‌شان مقابل دوربین اتفاق تازه‌ای بود. مخاطبان، مردمی از جنس خودشان را در قاب تصویر می‌دیدند و همین هم برایشان جذابیت داشت. با این حال همكاری حسنی با این برنامه چندان ادامه‌دار نبود و اجرای آن خیلی زود و تنها پس از چند قسمت به علیخانی محول شد. علیخانی هم بعد از یكی دو سال تجربه اجرا در برنامه‌ای كه در آن زمان «جزر و مد» نام داشت، نام آن را به ماه عسل تغییر داد و از آن پس ماه عسل هر سال در آخرین ساعات و لحظات منتهی به افطار مهمان خانه‌ها شد؛ تا امسال كه بالاخره با توجه به مشغول شدن علیخانی به ساخت «عصر جدید» و اجرای یكی از بزرگ‌ترین مسابقات استعدادیابی در رسانه ملی، پایان كار آن برنامه اعلام شد و ماه عسل از تلویزیون رخت بربست.
تب و تاب اجرای بنیامین
ظهور بنیامین بهادری در فضای موسیقی پاپ كشور و سبكی كه او در آن دوران از خود ارائه داد را به نوعی می‌توان پدیده دهه 80 موسیقی كشور عنوان كرد. تازه 15 - 10 سالی از رواج موسیقی پاپ و پذیرفته‌شدن آن در فضای فرهنگی رسمی كشور می‌گذشت كه ناگاه جوانی تازه با صدایی كمتر شنیده شده از راه رسید و با نوع خاص در كنار هم چیدن واژه‌هایش و ریتم متفاوتی كه برای آهنگ‌هایش در نظر گرفته بود، موجی ایجاد كرد و صدایش تقریبا به همه‌جا و هر محفلی راه پیدا كرد.
البته به زبان افتادن نام بنیامین فقط به سبك موسیقی‌اش محدود نماند و مرگ زودهنگام همسر اولش در یك سانحه تلخ تصادف و بعد ازدواج مجدد او در یكی دو سال بعد، همچنان نام او را به صدر خبرها و حواشی آورد.
بهادری البته یك بار هم همراه با دختر كوچكش، بارانا، مهمان برنامه كلاه‌قرمزی شد و در آنجا یك ترانه لالایی هم اجرا كرد كه حسابی فضای مجازی را پر كرد. حضور بنیامین در مقابل دوربین مجموعه نوروزی كلاه‌قرمزی گرچه حضوری قوی نبود، اما در سال‌های بعد چند باری نام این خواننده را در مقام گزینه‌ای برای اجرای برنامه‌های تلویزیونی دیدیم.
از جدی‌ترین این پیشنهادها كه تا یك‌قدم مانده به نهایی شدن هم پیش رفت، اجرای برنامه تلویزیونی «تب‌تاب» بود كه نهایتا این همكاری میسر نشد و بهادری جایش را به باربد بابایی داد و این برنامه از نیمه دوم سال پیش با اجرای او روی آنتن رفت.
تهیه‌كننده‌ای كاركشته
حالا كه حضور بهادری در مقام اجرای این برنامه افطاری شبكه سه نهایی شده است، صحبت از یك نام دیگر هم به میان آمده و آن سیدعلی احمدی است.
حضور این تهیه‌كننده كار را برای بنیامین راحت‌تر می‌كند و احتمالا خیال شبكه هم از سپردن یكی از حساس‌ترین زمان‌های پخش به این تیم برنامه‌ساز راحت شده است؛ چراكه احمدی با رگ خواب مخاطبان آشناست و المان‌های جذب مخاطب و پربیننده كردن برنامه‌ها را خوب می‌داند. تهیه‌كننده سری‌های اخیر «خندوانه» با اجرای رامبد جوان توانسته برنامه‌ای كه مدتی است دیگر حرف چندانی برای گفتن ندارد و خلاقیت‌های گروهش هم روبه‌افول رفته را همچنان سر پا و پربیننده نگه دارد.
در كنار این قضیه، این را كه زمان پخش این برنامه هم به خودی خود پرمخاطب است در نظر بگیرید تا شما هم این نكته را تاكید كنید این برنامه بی‌شك پرمخاطب خواهد بود. با این وجود، این كه مخاطبان از ساختار و مضمون آن و نوع اجرای بهادری راضی باشند یا نه، خود نكته‌ای دیگر است كه بعد از گذشت چند قسمتی از پخش برنامه، بهتر قضاوت خواهد شد.