اجیر کردن گورکن‌های افغان برای قتل زن ایرانی

اجیر کردن گورکن‌های افغان برای قتل زن ایرانی

دو گورکن تبعه افغانستان که با دستور مردی نقشه قتل همسر او را در خانه‌اش در تهران به اجراگذاشته و طلاهای او را به سرقت برده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، بعداز ظهر بیست و پنجم بهمن سال گذشته همزمان با روز ولنتاین زنی در خانه‌اش در محله نواب به قتل رسید. همزمان با حضور ماموران در آنجا معلوم شد او با روسری خفه شده و جسدش کنار تخت خواب افتاده و طلاهایش به سرقت رفته است.شوهر او در تحقیقات مدعی بود، در محل کارش بوده و از طریق همسایه‌ها متوجه ماجرا شده است. همسایه‌ها می‌گفتند این زن و شوهر با هم اختلاف و درگیری داشتند و بارها صدای دعوای‌شان را شنیده بودند.حتی یک بار از هم جدا شدند اما به خاطر بچه‌هایشان دوباره رجوع کردند. 
ماموران همچنین پی بردند، شوهر مقتول بارها او را به مرگ تهدید کرده و روز جنایت سه مرتبه از محل کارش بیرون رفته و حتی 30 میلیون تومان از حساب خود برداشت کرده است. همین باعث شد همسر مقتول به عنوان مظنون بازداشت شود‌. او منکر هرگونه نقش داشتن در قتل همسرش بود تا این‌که دو هفته قبل سکوتش را شکست و گفت‌: با همسرم اختلاف داشتم، حتی برایش وام گرفتم و مجبورم کرد اقساطش را خودم بدهم‌. از یک سال قبل دنبال اجرای قتل او بودم اما موفق نشدم. بعد دو تبعه افغان آدمکش اجاره‌ای برای این کار استخدام کردم و نقشه را به اجرا گذاشتند. 
با این اعترافات، قاتلان اجاره‌ای دو روز پیش در شهرری و اسلامشهر بازداشت شدند. آنها در بازجویی اولیه اعتراف کردند زن جوان را با دستور شوهرش به قتل رسانده‌اند و در برابر آن پول و طلا نصیب‌شان شده است.  ‌موسی رضازاده، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: با اعتراف‌ متهمان تحقیق از آنها در اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد‌.