«پژواک» بین‌المللی خواهد شد

معاون صدا در افتتاحیه سومین جشنواره رادیو بیان کرد

«پژواک» بین‌المللی خواهد شد

آیین سومین دوره جشنواره رادیویی پژواک در آستانه ۸۵سالگی رادیو با شعار «صدای واقعیت، پژواک حقیقت» عصر سه‌شنبه چهارم اردیبهشت باحضور معاون صدای رسانه‌ملی، مدیران شبکه‌های رادیویی، تنی چند از هنرمندان و بازیگران پیشکسوت صدا، تعدادی از شخصیت‌های هنری و فرهنگی کشور و جمعی از کارکنان رادیو در استودیوی شماره یک رادیو در ساختمان شهدای رادیوی سازمان صداوسیما برگزار شد.

علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه‌ملی در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات همکاران رادیو و تبریک هشتاد و چهارمین سالگرد این رسانه گفت:این‌همه افتخارات در رادیو، مرهون همه عزیزان رادیو است و رادیو نسبت به سال گذشته افرایش مخاطب داشته است.وی افزود: بخش مستند در رادیو فراموش شده بود که به لطف این جشنواره، آثار مستند در رادیو احیا شد و توانستیم در قالب مستند و در فضای جشنواره ملی مستند پژواک، کارهای خوبی انجام دهیم. به بالندگی رسیدیم و نیروهای جوان خوبی تربیت شده است.
معاون صدا گفت: سال آینده جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و همه آمادگی‌های لازم را در این زمینه داریم و مقدمات کار هم فراهم شده است.وی با اشاره به چالش‌های که پیش پای رادیو، بیان کرد: ما ان‌شاءا... به‌دنبال رفع این چالش‌ها در رادیو هستیم. محور‌های اثربخشی، تغییرات لحظه‌ای، رفع مشکلات مالی، استفاده از اندیشکده‌ها، پیشرفت رادیو و وضعیت معیشتی کارکنان رادیو از مهم‌ترین کارهای ما در سال‌ پیش رو  است. همچنین تلاش برای استخدام برخی از کارکنان رادیو که بلاتکلیف هستند در دستور کار رادیو قرار دارد.معاون صدا افزود:رویکرداصلی ما دررادیو، امیدآفرینی ونشاط است که ان‌شاءا... امسال با همه قدرت به آن خواهیم پرداخت.
حمیدرضا افتخاری، دبیر سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک نیز ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات شهید حسن طهرانی‌مقدم و پدر موشکی ایران و تبریک سالگرد رادیو گفت: راز و رمز رادیو به روز بودن و صمیمی بودن آن است.وی اعلام کرد: یک بخش جدید درباره با عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» به جشنواره سوم پژواک اضافه شده و جایزه ویژه‌ای هم به این بخش افزوده‌ایم. امیدواریم جشنواره امسال پربارتر از سال‌های قبل برگزار شود.در ادامه این مراسم از برترین‌های مستندنگاری شبکه‌های رادیویی رسانه‌ملی با موضوع‌های مختلف نظیر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حجاب و عفاف، قهرمان ایرانی، محیط زیست، هنر،ادبیات ایرانی - اسلامی وبخش آزاد بااهدای تندیس ولوح جشنواره وجوایز نقدی تقدیربه‌عمل آمد.همچنین از بهترین نویسنده‌ها، خلق شخصیت، گزارشگری، صدابرداری و همچنین گوینده‌های زن و مرد شبکه‌های رادیویی با اهدا تندیس و لوح جشنواره پژواک رادیو قدردانی شد.
تجلیل از بهترین برنامه‌های مردمی، ترکیبی و صبحگاهی رادیو با اهدای تندیس و لوح جشنواره بخش پایانی این مراسم بود.