تحقق پیش‌بینی یک بیداری

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال94 در نامه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی، آنان رابه بیداری و آگاهی فراخواندند

تحقق پیش‌بینی یک بیداری

هفتم ژانویه ۲۰۱۵(۱۷ دی‌ماه۱۳۹۳) بود که افراد مسلح به دفتر یک مجله در فرانسه حمله کردند. در آن زمان گزارش‌های ابتدایی حاکی از کشته ‌شدن۱۲نفر بود و تصاویر و فیلم‌های این حمله ترویستی به‌سرعت در فضای مجازی منتشر می‌شد.

مجله «شارلی ابدو» که یک مجله فکاهی و هجوآمیز بود بار‌ها به مقدسات اسلامی و حتی مسیحیت توهین کرده بود و درون‌مایه مطالب این مجله تا حدود زیادی دین‌ستیزانه و نژادپرستانه است. این حمله توسط دو نفر به نام‌های سعید کواشی و شریف کواشی انجام می‌شد و علت آن را چاپ کاریکاتوری ازابوبکر البغدادی رهبرگروه تروریستی داعش در این نشریه اعلام کردند. چند روز بعد القاعده یمن مسئولیت حمله را به‌عهده گرفت و رهبر این گروه در پیامی اعلام کرد که مهاجمان به شارلی ابدو دستور داشتند که به خاطر «توهین به پیامبر اسلام» به دفتر این مجله حمله کنند. ماجرای شارلی ابدو موجب شد تا به چند مسجد و تعدادی از اماکن متعلق به مسلمانان در فرانسه حمله شود.گروه‌های افراطی و نژادپرستانه حمله به فرانسه را بهانه‌ای یافتند تا جلوی موج مهاجرت از خارومیانه به کشور‌های اروپایی را بگیرند و روزانه صحنه‌های تحقیرآمیزی ازنحوه برخورد با مسلمانان در مرز‌های کشور‌های اروپایی از‌جمله یونان و صربستان منتشر می‌شد.
   
نامه هوشمندانه رهبر انقلاب به جوانان غرب در سال ۹۴
حمله به شارلی ابدو نه فقط موج اسلام‌ستیزی را متوقف نکرد بلکه آن را تشدید کرد و همین مجله در شماره بعدی خود کاریکاتوری از پیامبر اسلام‌(ص) را منتشر کرد. در واقع اوضاع جهانی از دو سو مسلمانان را هدف قرار می‌داد؛ از یک طرف داعش به‌عنوان نسخه اصلی اسلام به اروپا معرفی می‌شد و از طرفی مسلمانان آواره از دست داعش در پشت مرز‌های اروپا کتک می‌خوردند.در حالی که سرخوردگی مسلمانان روز به روز در حال افزایش بود، رهبر معظم انقلاب اسلامی در هشتم آذر سال ۱۳۹۴ در یک ابتکار و فارغ از گفت‌وگو‌های معمول دیپلماتیک، نامه‌ای را خطاب به جوانان غربی نگاشتند. این نامه که «عموم جوانان در اروپا و آمریکای‌شمالی» را خطاب قرار می‌داد، با اشاره به حوادث فرانسه بر چند موضوع اساسی که جهان اسلام و اروپا را درگیر کرده بود، اشاره داشت.
درحقیقت رهبر معظم انقلاب با درک صحیح از شرایط غرب، راهی را پیش‌پای جوانان کشور‌های اروپایی گذاشتند که از آن طریق به‌راحتی به سمت اسلام حقیقی رهنمون می‌شدند و آن «قرآن» بود. همزمان هم نمونه‌های فراوانی از هدایت جوانان و نخبگان اروپایی به سمت اسلام از طریق دسترسی بدون واسطه به قرآن وجود داشت.

سجاد بهاری - کارشناس