عربده‌کش«بی آر تی» ذلیل شد

باز‌سازی صحنه ضرب و شتم مسافر اتوبوس شهری

عربده‌کش«بی آر تی» ذلیل شد

چند روز قبل فیلم جولانش در اتوبوس  بی‌آر تی  در فضای مجازی دست به دست می‌شد. در این فیلم زنجیری در دست داشت و با آن مسافری را می‌زد و فحاشی می‌کرد. حالا بعد از گذشت نزدیک به دو ماه با دستان زنجیر شده به محل ارتکاب جرم برگشت تا صحنه کتک زدن پیرمرد مسافر را بازسازی کند. با این که پلیس و شاکی اعلام می‌کنند از سارقان سابقه دار است، خودش می‌گوید‌‌ برای خرید آجیل به تهران آمده و با مسافر درگیر شده بود. مدام عذرخواهی می‌کند و از شاکی خواست او را ببخشد.

شاکی درباره جزئیات درگیری به خبرنگارجام‌جم گفت:«این حادثه 19اسفند سال گذشته رخ داد.گروهی بودندکه دراتوبوس‌های بی‌آرتی سرقت می‌کردند.روزحادثه متوجه حضور این گروه دراتوبوس شدم.به مسافران هشداردادم مراقب جیب‌شان باشند.متهم دستگیر شده ناگهان با زنجیر به من حمله کرد و همدستش هم فحاشی می‌کرد. هرچه التماس می‌کردم کتک نزن، بی‌فایده بود و او با زنجیر مرا کتک می‌زد. بعدهم ازاتوبوس پیاده شدند.خودم رابه بیمارستان رساندم و پس ازبهترشدن حالم به اداره پلیس رفته و شکایت کردم.»
پس از شکایت مرد میانسال تحقیقات پلیسی آغاز و با بررسی فیلم منتشر شده از صحنه کتک زدن این مرد، هویت متهم شناسایی شد اما او از تهران فرار کرده بود. سرانجام او درمخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. متهم دیروز در جریان بازسازی صحنه جرم مدعی شد‌ برای خرید آجیل به تهران آمده بودم. زنجیری که با آن شاکی را زدم برای موتورم بود. من دزد نیستم و الان خیلی پشیمانم. 
سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس تهران در حاشیه بازسازی صحنه جرم گفت: «از شهروندی که در درگیری در یک اتوبوس و کتک زدن یک مسافر با زنجیر فیلم تهیه کرده بود‌، تشکر می‌کنم زیرا این فیلم برای شناسایی این‌فرد مورد استفاده قرار گرفت و در واقع اولین مدرک و سرنخ ما بود. این صحنه‌ها برای پلیس بسیار دلخراش است و قطعا غیرقابل تحمل. 
وی با اشاره به فردی که مورد حمله ضارب قرارگرفته بود نیز گفت: ازاین شهروند مسئولیت‌پذیر هم تشکر می‌کنم. این‌فرد وقتی با اقدام مجرمانه این متهم و در واقع مجرم مواجه شد و دید که چگونه این‌فرد اقدام به کیف‌قاپی از مسافران کرده به این اقدام واکنش نشان داده و در واقع همین موضوع نیز باعث درگیری و ضرب وشتم وی شده بود. محمدیان به تشریح جزئیات عملیات پلیس برای دستگیری این‌فرد پرداخت و گفت: پس ازانتشار تصاویر این اقدام مجرمانه پنج، شش روز طول کشید تا مأموران پلیس، هویت این‌فرد را شناسایی کنند. این‌فرد از ترس پلیس به یکی ازاستان‌های غربی کشور گریخته و در یک روستا پنهان شده بود. به اذعان خود این متهم، این‌فرد با هیچ‌کس هیچ ارتباطی نداشت و از ترس پنهان شده بود اما در این شرایط همکاران من موفق به شناسایی محل اختفای وی شدند. وی افزود: همکارانم با درایت خود و استفاده از تجهیزات پلیسی، توانستند این‌فرد را در یک روستا شناسایی و دستگیر کنند. هنگام دستگیری نیز این‌فرد با پلیس درگیر شد وهمکاران من با استفاده ازتوان رزمی خودتوانستند این‌فرد رامهار کرده و دستگیر کنند.