محكومیت یك عنصر نفوذی به ۱۰ سال حبس

محكومیت یك عنصر نفوذی به ۱۰ سال حبس


سخنگوی قوه قضاییه از محكومیت یكی از عناصر مهم نفوذ فرهنگی به دلیل همكاری با سرویس امنیتی انگلیس به ده سال حبس خبر داد.
غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به فعالیت این فرد در ‌شورای فرهنگی انگلیس معروف به بریتیش كانسل (BC)  گفت: این دختر دانشجوی ایرانی كه به دنبال اقامت و اشتغال در انگلیس بود با فراخوان BC مواجه شد و به سمت آنها رفت و بعد از یك فرآیند طولانی به استخدام BC درآمد.
اسماعیلی بیان كرد: در ادامه با اِشراف سرویس امنیتی انگلیس، آموزش‌های لازم به او داده شد و بعد از اعتمادی كه به او شد، در انگلیس توانست به عنوان مسؤول میز ایران در شورای فرهنگی انگلیس موسوم به بریتیش كانسل انتخاب شود و فعالیت‌های مختلفی را ساماندهی كند.
سخنگوی قوه قضاییه اظهار كرد: وی مكررا با نام مستعار به كشور رفت و آمد كرد و پروژه‌های مختلف فرهنگی را طراحی، برنامه‌ریزی، مدیریت و هدایت کرد و این پروژه‌ها در راستای اهداف فرهنگی استعمار پیر در ایران اسلامی اجرا شد.
وی افزود: این فرد با گروه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه هنر و تئاتر ارتباط‌گیری كرد تا در این راستا بتواند پروژه‌های نفوذ و شبیخون فرهنگی را عملیاتی كند.
اسماعیلی اظهار كرد: این فرد تحت رصد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران قرار گرفت و دستگیر شد و فرآیند رسیدگی به پرونده او در دادسرا و دادگاه انجام شد. وی افزود: این فرد بیش از یك سال است كه در بازداشت است و تاكنون به دلیل این‌كه پرونده در مرحله تحقیقات و صدور حكم بود، آن را اعلام نكرده بودیم.
اسماعیلی با بیان این‌كه اتهام این فرد اقدام علیه امنیت داخلی كشور است، اظهار كرد: در این پرونده همین یك فرد را داریم؛ اما كیس‌های مختلف دیگری هم در حوزه‌های نفوذ و در بخش‌های مختلف تحت رصد و اِشراف اطلاعاتی هستند كه هر كدام از آنها در موقع خود اطلاع‌رسانی می‌شود.