من مشكوكم!

علی فتح‌ا...‌زاده می گویداتفاقات لیگ برتر عادی نیست:

من مشكوكم!

علی فتح‌ا...‌زاده، مدیرعامل سابق استقلال هم به اتفاقات داوری لیگ برتر واكنش نشان می‌دهد. او حرف‌های تندی در این باره می‌زند و رسما می‌گوید برای او ثابت شده مسؤولان دوست دارند پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود. فتح‌ا...‌زاده از فرهاد دفاع می‌كند و همچنین می‌گوید مجیدی پیش از این‌كه سرمربی استقلال شود با او تماس گرفت تا رخصت بگیرد. فتح‌ا...‌زاده در گفت‌وگو با روزنامه جام‌جم در این باره توضیحات بیشتری می‌دهد.

 درباره جنجال بازی استقلال و صنعت نفت صحبت كنید.
عجیب بود كه داور گل سالم استقلال را مردود اعلام كرد. اگر این گل را مردود نمی‌كردند الان استقلال شانس زیادی برای قهرمانی داشت.
 الان فشار روی فرهاد مجیدی هم خیلی زیاد شده. درست است؟
فرهاد مربی جوانی است كه بار سنگینی را به دوش می‌كشد. این واقعا ناحق است كه گل درست شما را نگیرند. شما پنالتی بازی سپاهان را هم دیدید. پنالتی بود؟ دو تیم مدعی را خیلی راحت از دور خارج كردند.
 یعنی به نظر شما سازماندهی شده است؟
وقتی همه اتفاقات به یك‌سو كشیده می‌شود، شما هم باشید مشكوك می‌شوید. دو اشتباه محرز در دو بازی تیم‌های مدعی. این جوانمردی و لوطی‌گری را از فوتبال می‌گیرد. این اسمش مبارزه جوانمردانه نیست. متاسفانه سازمان لیگ ما دارد همسو با لیگ‌های مسأله‌دار حركت می‌كند. این قهرمانی به نظر من ارزشی ندارد.
 یعنی قهرمانی پرسپولیس؟ فكر می‌كنید پشت پرده عزم این است كه پرسپولیس قهرمان شود؟
من بعد از اتفاقاتی كه در بازی استقلال و سپاهان رخ داد دیگر شك ندارم كه می‌خواهند پرسپولیس را قهرمان كنند. تا حالا می‌گفتند مشكل داوری. بالاخره داوری مشكل دارد، ولی دیگر من مطمئن شدم هدف قهرمانی آنهاست. اشتباه همیشه هست، ولی نه دیگر اینقدر. چطور داوران ما می‌روند خارج از ایران جرات نمی‌كنند سوت اشتباه بزنند؟ قبلا می‌گفتند چرا داوران ما كه بد هستند به خارج می‌روند؟ خب مسأله این است كه آنها جرات ندارند سوت غلط در خارج بزنند چون در آن صورت فیفا و ای‌اف‌سی آنها را محروم می‌كند ولی در اینجا كسی نیست كه داوران را سؤال و جواب كند. هر طور كه دلشان می‌خواهد سوت می‌زنند. واقعا اتفاقات بازی استقلال و سپاهان افتضاح بود. من در بقیه كشورها این چیزها را ندیده‌ام.
 ولی قبول دارید خود استقلال هم در داخل شرایط خوبی ندارد؟
عوامل ناكامی استقلال متعدد است. متاسفانه مسؤولان در باشگاه استقلال مدیران پرسپولیسی گذاشتند.
 منظورتان پندار توفیقی است؟
اسم نمی‌برم. وقتی شما یك مدیری كه پرسپولیسی باشد در استقلال می‌گذاری، خوب معلوم است برای باشگاه دلسوزی نمی‌كند. پنج شش سال است آرزو به دل مانده‌ایم. چه كسی باید از حق و حقوق باشگاه دفاع كند؟ به این باشگاه ظلم شده. از همه بیشتر هم دلم برای فرهاد مجیدی سوخت. تیم را به این خوبی رهبری كرد، ولی قربانی شد.
 ظاهرا فصل بعد سرمربی استقلال یك ایرانی است. شما هم چیزی شنیده‌اید؟
من كه مسؤولیتی در استقلال ندارم. خودشان می‌دانند. ولی امیدوارم طوری تدبیر كنند كه تیم لطمه‌ای نبیند. ان‌شاءا... هركس بیاید استقلال را نجات دهد.