ارز دولتی بگیرید!

ارز دولتی بگیرید!


همكارمان آذر مهاجر در همین شماره، گزارش مبسوطی رفته راجع به وضعیت كارخانه‌های كاغذ در ایران كه چه وضعی دارند و الان در چه وضعیتی هستند و قس علی هذا! اجمالا اگر طالب یك گزارش مشروح هستید بروید صفحه 10 ولی ما هم اینجا به قدر وسع همین ستون اشاراتی داریم به كاغذ.
خبر رسیده كه معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تداوم عرضه كاغذ به ناشران بعد از برگزاری
 سی و دومین نمایشگاه كتاب تهران خبر داده. به گزارش جام‌جم، محسن جوادی با اعلام این خبر گفته كه عرضه كاغذ برای انتشار كتاب به ناشران در سال ۹۸ هم به روال سال گذشته ادامه داشته و این روند حتی در روزهای برگزاری نمایشگاه كتاب تهران هم انجام شد.
اگر در روزهای نمایشگاه كتاب گذرتان به نمایشگاه افتاده باشد یا این روزها سراغی از كتابفروشی‌ها گرفته باشید احتمالا در جریان هستید كه وضعیت ناپایدار بازار كاغذ، تاثیرش را روی قیمت پشت جلد كتاب گذاشته است. آقای معاون در ادامه صحبت‌هایشان به این هم اشاره كرده‌اند كه عرضه كاغذ به ناشران در روزهای بعد از نمایشگاه هم تداوم داشت و هیچ‌گونه وقفه‌ای در كار پیش نیامده تا ناشران بتوانند در این حوزه با مشكل كمتری به تولید و انتشار كتاب بپردازند.
این‌كه این كارها چه تاثیری در قیمت كتاب خواهد داشت را باید منتظر ماند و دید. دكتر جوادی با اشاره به تأثیر عرضه كاغذ با ارز دولتی در عرصه نشر هم گفته كه بسیاری از ناشران حرفه‌ای و فعال كشور توانستند با استفاده از كاغذ با ارز دولتی به فعالیت خود ادامه دهند چنانكه در بازدید مسؤولان از نمایشگاه كتاب تهران این نكته توسط ناشران مورد اشاره قرار گرفت.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره روند عرضه و توزیع كاغذ در حوزه نشر توضیح داد: عرضه و توزیع كاغذ مربوط به این حوزه توسط صنف نشر انجام می‌شود، به این صورت كه ناشران متقاضی، درخواست خود را در سامانه‌ای كه به این منظور تعریف شده وارد می‌كنند و پس از بررسی در صورت تایید كاغذ مورد نیاز به ناشر تحویل داده می‌شود.
راستش ما هم مثل شما امیدواریم که این التهاب و تلاطم فعلی بازار کاغذ آرام بگیرد تا هم ما مطبوعاتی‌ها هم ناشران و هم جامعه کتاب‌خوان و روزنامه‌خوان، روزهای بهتر و امیدبخش‌تری را پیش رو داشته باشند.